klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Jumaat, 22 Mei 2009

DR MANSOR BAKAL TIMBALAN KETUA MENTERI 1 PULAU PINANG - LIM GUAN ENG


22 Mei 2009
Kesempatan hadir ke Majlis Pelancaran Bilik Gerakan Operasi DAP jam 9 malam bertempat di Berapit , Penanti . Majlis tersebut disempurnakan oleh YAB Ketua Menteri Pulau Pinang , Lim Guan Eng yang juga merangkap Setiausaha Agong DAP Pusat . Dalam ucapan beliau menegaskan bahawa Dr Mansor merupakan pemimpin Parti Keadilan yang sudah teruji dan telah bersama Parti Keadilan Rakyat sejak 10 tahun . Pemimpin yang berjiwa rakyat yang perlu dipilih oleh rakyat Penanti .

Program-program Kerajaan PR Pulau Pinang ialah memperjuangkan kesamarataan kepada rakyat dan menjana keadilan sosial ekonomi . Menurut beliau lagi , Kerajaan PR Pulau Pinang berusaha menghapuskan miskin tegar dikalangan rakyat dengan menambah nilaikan pendapatan rakyat miskin . Sekiranya mereka berpendapatan rm300 sebulan , kerajaan PR Pulau Pinang akan tambah rm200 lagi bagi menjadi rm500 sebulan , dengan ini dapat menghapuskan kemiskinan . " adalah menghairankan UMNO yang menetang usaha ini dengan menyatakan sekiranya buat begitu , rakyat tidak mampu berdikari dan negeri akan bankrup. Saya hendak bagitau, saya rela kerajaan Pulau Pinang bankrup asalkan dapat tolong rakyat".

Beliau juga mengumumkan dalam majlis tersebut bahawa Dr Mansor Othman akan dilantik sebagai Exco Kerajaan Negeri dan juga sebagai TIMBALAN KETUA MENTERI 1 PULAU PINANG .

fariz musa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan