klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Rabu, 20 Mei 2009

Tun Dr. Mahathir : Cakap Tak Serupa Bikin ! Meloyakan !

" Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyelar media arus perdana berhubung cara liputan berita yang tidak berhemah dan berat-sebelah. Mengakui kekangan ke atas media bermula ketika negara di bawah pentadbiran beliau, Dr Mahathir berkata media arus perdana cenderung mengampu pemimpin dan takut menyatakan kebenaran. Sikap ini, kata Dr Mahathir, menyebabkan rakyat tidak lagi percaya kepada integriti media arus perdana.Tambah beliau media arus perdana harus menukar wajah dan lebih berani mengkritik dan mendedahkan kelemahan kerajaan." - TVA

Tun Dr. Mahathir yang terkenal dengan jolokan Mahafiraun kini meniti hari-hari tua yang terus dengan kenyataan bak peribahasa melayu ‘ Kata dulang paku serpih’ ~ mengata orang dialah yang lebih . Sudah pasti blogers yang datang ke forum tersebut hendak termuntah apabila mendengar kenyataan seorang tua yang kononnya sudah insaf.
Inilah antara 'kejayaan' yang mantan Perdana Menteri Malaysia warisi - Indeks Kebebasan Akhbar Dunia yang dinilai Kalangan Wartawan Tanpa Sempadan menunjukkan tahap yang tidak memberangsangkan . Pada tahun 2006, Malaysia berada di kedudukan ke-92 dan kemudiannya tangga itu semakin meningkat ke tahun seterusnya. Pada tahun 2007, negara berada pada kedudukan ke-124 dan pada 2008 di tangga ke-132.
Akta – akta seperti Akta Keselamatan Dalam Negeri ( ISA ) , Akta Mesin Cetak dan Percetakan , Akta Rahsia Rasmi ( OSA ) digunapakai semaksimum yang boleh terus mengekang kebebasan akhbar dan bersuara sewaktu menjadi Perdana Menteri . Hari ini mengkritik bukan main lagi bahawa akhbar arus perdana tidak bebas , tidak adil . Jelas terbukti beliau sedang buang tebiat .
Ingatlah wahai sang tua , kerana kamu demokrasi di Malaysia tercinta sudah mati!!!! Ingatlah rakyat tidak pernah memaafkan kamu wahai Tun Dr. Mahathir di atas sikap brutal kamu sewaktu berada di puncak kuasa!


Fariz Musa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan