klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Selasa, 22 Disember 2009

TAHNIAH DI ATAS KONVENSYEN PAKATAN RAKYAT

Konvensyen Pakatan Rakyat yang berlangsung pada 19 Disember 2009 yang lalu benar-benar hebat dan berjaya . Buat kali pertama dalam sejarah negara , ketiga-tiga parti iaitu Parti Keadilan Rakyat ( Keadilan ) , Parti Islam SeMalaysia ( PAS ) dan Democratic Action Party ( DAP ) secara kolektif bersama dalam satu program bersama KONVENSYEN PAKATAN RAKYAT yang memperlihatkan komitmen bersama sebagai wadah perjuangan rakyat .
Secara rasminya ketiga-tiga parti bersetuju dan bersama dalam membentuk satu sistem parti di atas nama Pakatan Rakyat . Berkongsi Dasar Pakatan Rakyat yang dipersetujui bersama yang di akhir konvensyen ditandatangani perjanjian persefahaman ( MoU) oleh pimpinan utama ketiga-tiga parti iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim , Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang dan En. Lim Kit Siang .
Usaha ke arah penjanaan permuafakatan rakyat Malaysia serta penolakkan fahaman sempit perkauman dan penafian terhadap sistem UMNO/BN menjadi intipati ucapan pimpinan kepada sistem politik baru untuk rakyat Malaysia . Pakatan rakyat secara jelas dan tuntas menolak fahaman perkauman sempit yang mendasari perjuangan UMNO/BN . Mendirikan Malaysia yang lebih baik atas prinsip permuafakatan rakyat .
Konvensyen ini sudah pasti menutup segala tomahan dan fitnah rekaan UMNO/BN bahawa Pakatan Rakyat adalah pakatan yang longgar , tiada akar tunjang yang mendasari Pakatan Rakyat dan macam-macam cubaan jahat yang bertujuan menghilangkan keyakinan rakyat kepada Pakatan Rakyat . Semua sudah menjadi lebur dan Pakatan Rakyat semakin utuh serta kuat .
1500 orang perwakilan yang mewakili ketiga-tiga parti menyaksikan detik bersejarah ini dan suasana permuafakatan dapat dirasai bersama tanpa rasa prejudis . Konvensyen Pakatan Rakyat adalah permuafakatan rakyat .
Dasar pakatan Rakyat yang dibentangkan dalam Konvensyen tersebut menjadi dasar perjuangan kepada Pakatan Rakyat dalam usaha menuju ke Putrajaya . Dasar yang merakyat dan begitu mantap untuk rakyat Malaysia . Merangkumi semua aspek iaitu pendidikan , ekonomi , wanita , generasi muda , kesihatan , untuk rakyat Sabah dan Sarawak dan sebagainya adalah satu pernyataan dokumen yang harus dihadami oleh seluruh pimpinan dan ahli Pakatan Rakyat untuk difahami oleh rakyat .
Semoga Konvensyen Pakatan Rakyat menjadi 'azimat' ke arah merealitikan segala kepentingan dalam memperkasakan rakyat . Dan tidak ada jalan lain ialah sepakat menuju ke Putrajaya bagi merubah Malaysia yang lebih baik .
Fariz Musa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan