klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Selasa, 26 Januari 2010

AMK SELANGOR KE SPRM SELANGOR HANTAR LAPORAN LAWATAN KE DISNEYLAND KHIR TOYO BERJUMLAH RM1.6 JUTA





Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Selangor membuat semula laporan SPRM di Pejabat SPRM Selangor (Wisma PKPS) mengenai isu penggunaan wang rakyat untuk perbelanjaan peribadi Khir Toyo dan keluarga beliau ke Disneyland semasa beliau menjadi MB Selangor berjumlah RM1.6 juta.
Sebagai simbolik, semua anggota AMK yang hadir memakai topi Mickey Mouse dan membawa replika Disneyland. Sambil menyanyikan lagu Mickey Mouse replika Disneyland tersebut diarak dan seterusnya AMK Selangor menghadiahkannya kepada SPRM beserta salinan2 dokumen yang boleh membantu SPRM membuat siasatan dan seterusnya mengambil tindakan terhadap Khir Toyo... Nantikan lagi laporan2 serta gimik2 yang bakal menyusul dan kita nak lihat sejauh mana ketelusan SPRM.
Saya bersama-sama Sdr Jonah ( Ketua AMK Selangor ) serta AMK Selangor telah mengadakan pertemuan dengan Pengarah SPRM , Datuk Jaafar berkaitan isu tersebut. Pengarah SPRM Selangor memaklumkan bahawa kes tersebut telah diambil alih oleh SPRM Putrajaya dan telah pun selesai . Sekarang laporan tersebut telah dihantar kepada Jabatan Peguam Negara untuk tindakan seterusnya.
Perkataan yang sangat mengecewakan apabila Pengarah SPRM Selangor menyatakan " terpulanglah kepadsa Jabatan Peguam Negara ". Saya berkesempatan meminta pihak SPRM bertindak telus , adil dan profesional dan SPRM benar-benar menjadi badan berintegriti .


Tiada ulasan:

Catat Ulasan