klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Sabtu, 23 Januari 2010

Mohd Faizal Baharuddin Adalah Ketua AMK Cabang Kuala Selangor Yang Sebenar

Kenyataan Media

Angkatan Muda Keadilan Selangor

Parti Keadilan Rakyat

22hb Januari 2010

Mohd Faizal Baharuddin Adalah Ketua AMK Cabang Kuala Selangor Yang Sebenar

Angkatan Muda Keadilan Selangor menjelaskan bahawa Saudara Mohd Faizal Baharuddin adalah Ketua Angkatan Muda Keadilan Cabang Kuala Selangor yang sebenar dan bukan Nizaruddin Darmawan seperti yang dilaporkan oleh media. Justeru Ketua AMK Cabang Kuala Selangor yang sebenar dan sah iaitu Mohd Faizal Baharuddin tidak pernah sama sekali terlibat dalam komplot cubaan membubarkan Cabang PKR Kuala Selangor.

Oleh itu, dakwaan Ketua AMK Cabang Kuala Selangor meletak jawatan adalah tidak benar sama sekali. Mohd Faizal Baharuddin telah mengambil alih kepimpinan AMK Cabang Kuala Selangor melalui pemilihan semula mengikut perlembagaan yang ditetapkan selepas Nizaruddin Darmawan tidak aktif menggerakkan AMK Cabang Kuala Selangor sebelum dan selepas PRU-12. Malahan segala butir-butir maklumat pemilihan ini sudah dihantar laporannya malahan semasa Mesyuarat Agung AMK Cabang Kuala Selangor pada 2008,Mohd Faizal adalah ketua AMK Cabang Kuala Selangor yang sebenar yang dihadiri oleh semua AJK AMK Cabang Kuala Selangor bersama pemerhati daripada AMK Selangor dan Pusat.

Malahan mesyuarat Exco AMK Selangor , Mohd Faizal Baharuddin yang hadir untuk mesyuarat tersebut sejak daripada pemilihannya. Oleh itu, AMK Selangor menolak sama sekali dakwaan bahawa Nizaruddin Darmawan adalah ketua AMK Cabang Kuala Selangor yang sebenar.

Adalah dengan penjelasan media ini, maka sewajarnya semua pihak tidak terpengaruh dengan dakwaan bahawa ketua AMK Cabang Kuala Selangor telah meletak jawatan. Malahan keyakinan AMK Cabang Kuala Selangor terhadap kepimpinan Tan Sri Dato’ Seri Abdul Khalid Ibrahim adalah mantap dan memberi sepenuh kepercayaan untuk beliau terus memimpin Cabang PKR Kuala Selangor.

AMK Selangor membidas pihak UMNO yang cuba menangguk di air keruh dalam situasi dalaman PKR Cabang Kuala Selangor. Pihak AMK Selangor memberi amaran keras kepada UMNO agar tidak sekali-kali cuba mencampuri urusan dalaman PKR khususnya apa yang berlaku di Cabang PKR Kuala Selangor.

Khairul Anuar Bin Ahmad Zainuddin

Ketua AMK Selangor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan