klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Khamis, 11 Mac 2010

Ketua Pemuda UmnoTerengganu Yang Masih Payau Dan Belum Cukup Masin Cadang AMK Dibubar Dan Sertai Pemuda Umno

18 February 2010

KUALA TERENGGANU – Seruan Ketua Pemuda Umno Terengganu supaya AMK Terengganu yang dikepalai Fariz Musa agar dibubarkan dan menyertai Umno jelas menunjukkan sikap tidak matang beliau sendiri dalam berpolitik.

Ketuanya Saiful Bahari Baharuddin ternyata dalam ulasan beliau di Sinar Harian (Bukan hairan) jelas tidak tahu kepala ekor tentang politik semasa dan menuduh lintang pukang tak tentu hala. Secara peribadi, kami amat bersimpati dengan keadaan dan kedudukan Pemuda Umno Terengganu yang berada dalam delima dan “Gelap Gambor” angkara penglibatan bekas ketuanya dalam Team Deris natang yang telah mengguris hati Duli Yang Maha Mulia Tuanku Mizan, Sultan Terengganu.

Saiful Bahari seharusnya dan saya kira wajar dalam keadaan sekarang berusaha dengan menggunakan sedikit kecerdikan yang ada untuk mencari jalan bagaimana nak pulihkan hubungan dengan istana akibat nila yang telah merosakkan susu basi Umno sebelanga. Saiful yang masih payau dalam politik tidaklah sepopular mana. Kalau dengan kenyataan sebegini, Saiful berharap untuk meningkatkan ranking populariti beliau, saya kira lupakan sajalah. Malam sikit...

Belajar dulu... dan belajarlah daripada kesilapan yang telah dilakukan ketuanya terdahulu akibat keceluparan yang telah menggelapkan Gambor Umno Terengganu. Saiful Bahari perlu kumpulkan kekuatan bukan sahaja dari segi ilmu berkomunikasi untuk berinteraksi dengan bercakap berdasarkan fakta. Tapi menurut sejarah, Umno mana ada bercakap berdasarkan fakta. Semuanya auta dan asyik Jerat Rakyat.

Kalau begini cara Saiful berbicara tentang politik, Saiful bukan sekadar memprojekkan imej pemuda Umno Terengganu yang Berat 66 tetapi Pemuda Umno sebagai Pemuda Umno yang Dok Rok Cetong. Oh Siang Ke Mung Saiful Bahari Baharudding.

1 ulasan: