klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Jumaat, 29 Mei 2009

P/Raya DUN Penanti Perlaksanaan Manifesto PKR PRU-12 - Fariz

Johor Bahru - Astro Awani di saluran 501 telah sagmen SUDUT PANDANG jam 9.00 malam tadi menyajikan depat diantara Sdr. Fariz Musa ,Timbalan Ketua AMK Malaysia dan Sdr. Shuhaimi , EXCO Pemuda UMNO Malaysia yang juga Pengerusi Biro Ekonomi Pemuda UMNO Malaysia .
Perbincang dianatara dua tokoh muda ini kelihatan agak tegang sehingga diakhir perbahasan pengacara rancangan terpaksa secara 'cut off' perdepatan itu. Secara umumnya Fariz yang dianggap 'Singga AMK' mempertahan partinya yang dimanipulasi oleh Umno sebagai mempergunakan politik murahan untuk mentadbir Malaysia. Shuhaimi dengan tegas membidas Pakatan Rakyat terutama PKR dalam pergolakkan politik Malaysia kini.
Namun dalam perdepatan itu Johor Daily memuji sikap merendah diri Fariz yang meminta para pengundi dan dan ahli partinya memberi peluang kepada Pakatan Rakyat membuktikan segala manifesto pilihanraya yang baru berusia setahun. Malah dalam masa yang sama beliau membidas Barisan Nasional yang sudah 51 tahun memmerintah masih meraba-raba menunaikan janji-janji pilihanraya mereka.
Johor Daily juga memuji Shuhaimi diatas kesungguhannya membawa dokumen persediaan untuk perdebatan itu walaupun tidak sempat mendedahkan isi kandungannya. Malah beberapa kali menunjukkan kepada penonton dan Fariz dokumen tersebut. Johor Daily kecewa kerana tidak baris pun dibacakan kepada umum isi kandungannya.
Johor Daily percaya kedua-dua panel menganggap dirinya juara debat tersebut. Shuhimi berjaya membawa dokumen untuk fakta debat walau tidak diumumkan dan Faris berjaya dalam fakta debatnya bahawa Piliharaya Kecil DUN Penanti adalah perlaksanaan manifesto PKR, iaitu pemimpin atau wakil rakyat yang disabitkan dengan kesalahan tidak dibenarkan memimpin .
Posted by JOHOR DAILY

Tiada ulasan:

Catat Ulasan