klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Ahad, 14 Jun 2009

CHIN PENG SEHARUSNYA DIBENARKAN PULANG

NILAI - Bekas Setiausaha Agong Parti Komunis Malaya ( PKM )
Chin Peng seharusnya dibenarkan pulang ke tanah air untuk menghabiskan sisa hidupnya demi pertimbangan kemanusiaan , kata Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim .
Anwar berkata , ia adalah konsisten dengan dasar negara yang mengadakan Perjanjian Damai dengan PKM malah telah pun membawa beberapa bekas tokoh parti itu pulang ke tanah air sebelum ini .
" kita sudah ada perjanjian damai , kita sudah bawa balik beberapa tokoh termasuk Musa ( bekas Pengerusi PKM , Musa Ahmad ) , Shamsiah Fakeh , Rashid Maidin dan beberapa yang lain , jadi bagi saya atas pertimbangan kemanusiaan konsisten dengan dasar kita , kita maafkan .
" Jadi apa bezanya di antara Chin Peng dengan Musa dari segi kepimpinan dalam parti,perjanjian damai kita lakukan bersama , saya tidak mahu melihat komunis melayu tidak apa , tetapi komunis cina tidak boleh ".
" Jadi kita patut ambil sikap kemanusiaan , yang sudah itu sudah lah , kita mesti maju ke hadapan dan sejarah kita mesti kaji dengan objektif", katanya pada sidang media Kongres Nasional Khas PKR 2009 di sini semalam .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan