klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Ahad, 28 Jun 2009

Nik Aziz Cabar Kejantanan Najib Berdebat

KOTA BAHRU - Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mencabar Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan debat terbuka bagi menyelesaikan kekalutan politik yang berlaku sejak sekian lama antara Umno dengan PAS.
Menteri Besar Kelantan itu juga berkata surat jemputan rasmi kepada Presiden Umno untuk mengadakan perdebatan itu telah siap dirangka dan akan dihantar dalam tempoh terdekat.
"Jemputan itu sengaja dibuat memandangkan kekecohan yang berlaku dalam politik hari ini, terutama antara PAS dan Umno," kata Nik Aziz.
Johor Daily mendapati Nik Aziz sebelum ini membantah sesiapa yang ingin menjayakan Kerajaan perpaduan tidak kira dari Pakatan rakyat atau Barisan Nasional. Termasuk Timbalan Presiden PAS, namun dua tokoh itu telah bermaafan diatas perselisihan tersebut.
Nik Aziz berkata hasrat untuk mengadakan perdebatan itu dibuat berikutan tindakan Pergerakan Pemuda Umno Kelantan membuat laporan polis berhubung kenyataan beliau dalam satu ceramah politik pada 21 Jun lepas, yang didakwa berbaur hasutan dan boleh mencetuskan ketegangan.
Katanya perkara yang berlaku sekarang tidak akan selesai hanya dengan menggunakan media sebagai saluran tetapi mesti dibincang secara berdepan.
Johor Daily mendapati semua akhbar dan media pro-BN menyiarkan perbualan telefon Najib dengan Obama mengenai dua tahanan rakyat Malaysia sahaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan