klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Selasa, 14 Julai 2009

Hari terakhir kempen di PRK MU

13 Julai

3 Petang tadi sempat gunakan masa luang untuk mandi manda di Lata Rek , Manek Urai .Tempatnya cantik dengan pemandangan air terjun benar-benar menyegarkan minda yang letih . Saya dan teman-teman Skuad Pilihanraya AMK Malaysia yang tidak mandi daripada pagi menggunakan ruang tersebut untuk bersantai dan mandi manda . Maklumlah di Bilik Gerakan AMK suasana agak tidak selesa , bilik air satu sahaja dan airnya meleleh melampau . Dahlah kami ramai .
Arus airnya laju... tidak sesejuk di air terjun Hulu Yam, Selangor. Bagai di zaman kanak-kanak , kami bergurau senda bagai nak melupakan kepenatan dan suasana PRK Manek Urai . Berenang sambil melawan arus . Berlumba . Yang pasti Fauzie Bundle kalah !
Si Azmizam King Castle entah di mana . Kereta ada tapi orangnya entah di mana. Yang ada geng2 AMK Bentong dan AMK Batu Pahat. Tak lama berendam , muncul YB Datuk Mahfuz dan YB Salehuddin Ayub joint kita orang . Turun ke air dengan berkain pelikat . Kelakar tengok gelembong kain pelikat yang dia orang pakai bila masuk ke air .
Dalam jam 5 petang kami balik ke Bilik Gerakan dan saya berikan taklimat sedikit tentang gerakerja petang untuk edaran risalah di pasar malam di Kg. Peria dalam jam 6 petang. Sepertimana biasa Skuad Pilihanraya memang jenis tak boleh duduk diam . Belum sempat ke Pasar malam , kita jemkan jalan di hadapan Bilik Gerakan AMK dengan edaran risalah . Sehingga terpaksa pihak Polis Trafik datang.
Selepas itu kami bergerak ke Pasar Malam dan seterusnya mengedarkan risalah di sana dan men'jem'kan jalan di situ. seronok tengok gelagat orang umno bila dapat risalah yang kami edarkan . Polis Trafik dah tak boleh buat apa lagi . Kami tak endahkan dia orang dan teruskan aktiviti edaran risalah sehingga maghrib .
Edaran risalah diteruskan lagi dalam jam 8 malam dengan diketuai Fauzie . Saya , Hamdi dan Azmizam keluar daripada situ untuk pertemuan dengan teman-teman AMK Kelantan yang hendak berjumpa dengan saya . Jam 10.30 malam kami balik semula ke Bilik Gerakan AMK dan tengok kemeriahan teman-teman Skuad AMK dengan bendera dan poster. Jalan semakin sesak dan jem. Jam 12 tengah malam kami berhenti.
Insyaallah esok rakyat Manek Urai akan buat satu keputusan yang terbaik dengan mengundi Abg Oji.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan