klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Isnin, 24 Ogos 2009

AMK desak Radzhi letak jawatan EXCO Kedah

Angkatan Muda Keadilan ( AMK ) mendesak supaya Mohd. Radzhi Salleh , ADUN Lunas yang telah mengistyiharkan diri keluar daripada Parti Keadilan Rakyat ( Keadilan ) agar meletakkan jawatan sebagai EXCO Kerajaan Negeri Kedah . Walaupun mandat perlantikan beliau dibuat oleh DYMM Sultan Kedah tetapi perlantikan beliau adalah di atas syor parti dan di atas tiket Keadilan .
Desas desus beliau akan keluar parti selama ini telah terjawab dan AMK yakin ianya didalangi oleh UMNO Kedah . Kenapa pengisytiharan keluar daripada parti di buat dalam suasana sekarang iaitu di mana kita berdepan dengan PRK Permatang Pasir yang tinggal 2 hari lagi ? Sudah pastinya konspirasi ini dirancang sedemikian rupa agar memberikan kesan negatif kepada Keadilan dan Pakatan Rakyat .
Kesan krisis keperibadian calon UMNO/BN di PRK Permatang Pasir telah memberikan impak yang besar kepada UMNO/BN yang bakal menerima kekalahan seterusnya .
Mohd. Radzhi adalah barisan pengkhianat yang yang perlu bertindak meletakkan jawatan sebagai Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah . Mohd. Radzhi tidak perlu berdolak dalih dengan menpertahankan konon beliau tidak dibeli oleh mana-mana pihak atau parti justeru perlu menjadi ADUN Bebas . Itu semua hanya taktik bertujuan mengaburkan padangan rakyat umum sedangkan semua sudah mengetahui dan menyedari penglibatan UMNO dalam kes keluarnya Mohd. Radzhi daripada Parti Keadilan Rakyat .
AMK mengutuk sekeras-kerasnya tindakan tidak bermaruah dan pengkhianatan yang dilakukan oleh Mohd. Radzi Salleh .
Fariz Musa
Timbalan Ketua AMK Pusat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan