klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Selasa, 1 September 2009

Mengenali NONI / MENGKUDU

NONI: PENAWAR PENYAKIT

Adakah anda ataupun keluarga anda menghidap penyakit kronik seperti penyakit barah / kanser, penyakit jantung, strok, diabetes (jenis 1& jenis 2), afrodiasiak, kegemukan, tekanan darah tinggi, rheumatism, sakit alergik, masalah pencernaan, masalah pernafasan, masalah tidur, gangguan fungsi otak, penyakit buah pinggang, ataupun tekanan? Adakah penawar bagi penyakit-penyakit ini? Jawapannya ada. Sila klik disini untuk mendapatkan maklumat cara kerja Fed-Noni pada tubuh anda.

PENYELIDIKAN

PENYELIDIKAN BUAH NONI DENGAN PERUBATAN MODEN

Adakah anda tahu kajian saintifik mengenai mengkudu atau noni telah dilakukan sejak 45 tahun lalu? Saintis pertama yang mengkaji tentang buah Noni ialah seorang ahli biokimia yang terkenal, Dr. Ralph Heinicke. Semasa Dr. Heinicke membuat kajian mengenai bromelain nanas di Hawaii, beliau mendapati nanas mengandungi proxeronine. Pada masa yang sama, beliau turut mendapati kandungan proxeronine dan proxeronase dalam buah Noni lebih tinggi daripada nanas.

Maka, Dr. Heinicke telah merumuskan bahawa buah Noni ialah sumber terbaik pembentukan protein dalam badan manusia.Dalam kajian fisiologi Dr. Heinicke, beliau mendapati proxeronine penting untuk mensintesis alkaloid xeronine. Xeronine ialah sejenis protein yang hanya dapat dihasilkan dalam usus manusia. Kekurangan xeronine boleh mengakibatkan pelbagai jenis penyakit. Proxeronine dan proxeronase akan berubah menjadi xeronine melalui tindakbalas biokimia dalam usus.

Ini seterusnya boleh mengaktifkan fungsi enzim dalam badan manusia serta merangsang sistem pencernaan, sistem peredaran darah, sistem doktrin dan sistem pembiakan.Dengan adanya xeronine, ia boleh mencegah pelbagai jenis penyakit seperti diarrhea, asma, diabetes, arthritis, migrain, masalah haid, batuk, sakit tekak, penyakit mulut dan gusi, merendahkan tekanan tinggi, mencegah pertumbuhan parasit dan kulat, merencatkan pertumbuhan sel-sel barah dan lain-lain penyakit lagi.

Selain itu, xeronine juga menggalakkan pertumbuhan tisu dan mengaktifkan fungsi sel-sel badan. Oleh itu, xeronine turut memperlihatkan kesan yang terserlah untuk patah tulang, salah urat, seranggan serangga, barah bir, melecur dan terbakar serta menghalang proses penuaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan