klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Isnin, 28 Disember 2009

amk tetap pertahankan Saiful perlu dibicarakan di Mahkamah Syariah

AMK Malaysia tetap mempertahankan bahawa Saiful mesti dibicarakan di mahkamah syariah atas dakwaan QAZAF iaitu memfitnah tanpa bukti sepertimana tindakan yang dilakukan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim .
Tindakan melengah-lengahkan perbicaraan tersebut adalah satu tindakan merendah-rendahkan martabat mahkamah syariah . Kenyataan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri sewaktu menjawab persoalan tersebut di dalam parlimen , bahawa perbicaraan terhadap Saiful dibuat selepas perbicaraan mahkamah sivil adalah satu tindakan berniat jahat serta merendahkan maruah dan martabat mahkamah syariah .
AMK tetap tidak menerima keputusan mahkamah tinggi apabila meneruskan perbicaraan fitnah liwat terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim yang akan dibicarakan bermula 25 Januari 2010. Sedangkan terbukti berdasarkan laporan doktor dan pakar di Hospital Pusrawi dan Hospital Kuala Lumpur membuktikan tidak berlaku sepertimana yang didakwa oleh Saiful bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim telah melakukan seks luar tabii terhadapnya . Ini adalah merupakan satu perlakuan fitnah yang melampau yang dilakukan oleh Saiful terhadap Ketua Umum .
Tindakan seolah-olah badan syariah ini telah diperguna dan dikuasai oleh unsur-unsur politik kotor para konspirator dan UMNO/BN . Campurtangan manusia yang tidak bermoral dan berakhlak ini mencampuri pengurusan JAWI adalah satu tindakan yang terus dipergunakan untuk menjatuhkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan menjadikan mahkamah syariah sebagai kelas tercorot dalam sistem perundangan dalam negara .
AMK Malaysia akan meneruskan gerakan bagi menjana kefahaman rakyat bahawa konspirasi ke dua ini membuktikan bertapa teruk dan dasyatnya perancangan jahat mereka terutama Najib Razak , Ghani Patail dan Musa Hassan dalam menjatuhkan Datuk Seri Anwar Ibrahim . Kami tidak akan gentar dengan tindakan mereka yang mempergunakan PDRM untuk menangkap para pimpinan AMK . Ini membuktikan betapa takutnya mereka terhadap tindakan AMK yang mengedarkan memorandum yang membuktikan segala perancangan jahat mereka .
Bicarakan Saiful dengan segera di mahkamah syariah !
Fariz Musa
Timbalan Ketua AMK

Tiada ulasan:

Catat Ulasan