klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Isnin, 14 Disember 2009

KETUANAN MELAYU ATAU KETUANAN UMN0 ?

oleh : Fariz Musa
Semangat cintakan melayu memang menebal disanubari saya kerana saya memang telah di'tarbiyah'kan oleh GPMS dan UMNO sejak saya di bangku sekolah menengah lagi . Sememangnya saya memang telah di'doktrin'kan sedemikian rupa dan istilah ketuanan melayu , agenda melayu , politik melayu , pendidikan melayu , ekonomi melayu dan segala melayu memenuhi sarat minda dan dhomir saya .

Saya dihidangkan dengan lagu 'warisan' yang sering mendirikan roma saya , menyusup psikologi saya , mengawal kognatif serta merasakan segala-galanya adalah melayu . Malah saya di antara kader-kader GPMS yang sering mengadakan latihan untuk mendoktrinkan anak-anak muda melayu dari bangku sekolah lagi .

'melayukan gagah di nusantara ! melayukan gagah di nusantara ! melayukan gagah di nusantara !' menjadi laungan disetiap ruang-ruang latihan yang dilakukan . Dengan linangan air mata kononnya atas kesedaran dan keinsafan melayu , darah melayu mengelegak , semangat kemelayuan menjadi 100% mendidih .

Selepas itu saya terus berjuang bersama-sama UMNO . Mengenali erti politik dalam kerangka melayu mesti mempertahankan melayu . Dan hanya UMNO lah yang akan mempertahankan melayu . Meneruskan kesinambungan melayu dari GPMS kepada UMNO . Dan seterusnya bersama BTN .

Pimpinan UMNO terus bangkit memperjuangkan agenda ketuanan melayu . Menggunakan semaksimum BTN sebagai platform mendoktrinisasikan minda-minda melayu dari segenap lapisan manusia melayu . Menjadikan sasaran PAS sebagai parti yang memecahkan orang melayu dengan menggunakan agama . Menunding pada DAP sebagai parti komunis dan parti cina .

Orang cina telah menguasai ekonomi , orang cina memonopoli pendidikan , orang cina hendak memerintah negara dan MELAYU AKAN JADI HAMBA CINA . Justeru , tidak ada cara lain demi melayu mesti mempertahankan UMNO sebagai wadah politik orang melayu . Hanya kuasa politik yang masih tinggal pada melayu yang akan menyelamatkan survival melayu . Semua orang melayu mesti bangkit memperjuangkan ketuanan melayu , JANGAN SAMPAI ANAK CUCU , CICIT AKAN KENCING DI KUBUR KITA KERANA MEMBIARKAN MELAYU HANCUR !

itu kerja saya sewaktu dalam GPMS , UMNO dan BTN . Syukur kehadrat Allah SWT , hari ini saya menyedari bahawa sebenarnya UMNO bukan memperjuangkan agenda ketuanan melayu . Sebenarnya mempertahankan agenda ketuanan UMNO yang perlu dipertahankan . Memainkan sentimen melayu sebagai propaganda bagi mendapatkan sokongan orang-orang melayu terutama melayu desa dan kampung . Yang diperbodohkan dengan isu-isu yang dicipta kononnya atas prinsip ketuanan melayu . Sehingga pemimpin UMNO yang korup bukan isu dan tidak penting . Pemimpin melayu perlu di 'samii' na wa ato'na' ( akur dan patuh) tanpa berbelah bagi .

Sebenarnya UMNO adalah pengkhianat kepada orang melayu . Terutama pimpinan UMNO yang menggunakan 'lesen' ketuanan melayu bagi merompak dan membaham orang melayu . Menggunakan Dasar Ekonomi Baru ( DEB ) sebagai dasar untuk meraih dan memperkaya segelintir manusia melayu atas prinsip ketuanan melayu . Membudayakan amalan 'korupsi' dan gejala 'nopotisme , kronisme ' yang menghisap darah orang melayu .

Pembohongan demi pembohongan terus dilakukan atas tajuk ketuanan melayu oleh pimpinan UMNO . Kenyataan retorik atas nama ketuanan melayu oleh pimpinan UMNO adalah dendangan merdu yang menyusup di hati orang melayu . Di bibir mereka terungkap perkataan ketuanan melayu sedangkan hati mereka adalah mempertahankan ketuanan UMNO . Agar mereka akan mampu mengaut keuntungan di atas prinsip ketuanan melayu . Sedangkan melayu masih terus berada ditakuk lama . Pimpinan UMNO terus mengaut laba yang mengenyangkan perut gendut mereka . Kepentingan diri diutamakan .

Sesiapa yangmempertikaikan ketuanan melayu yang di bawa oleh UMNO dicop dengan simbol 'pengkhianat melayu'. Melawan UMNO adalah pengkhianat melayu . Menentang UMNO adalah merupakan 'murtad melayu' . Mensinonimkan melayu dengan UMNO iaitu "UMNO adalah Melayu dan Melayu adalah UMNO" .

Projek-projek , AP , tender dan segala peluang yang menguntung kantung mereka digunakan atas kaota melayu . Justeru , mereka terus bekerja kuat bagai memastikan ketuanan UMNO akan terus dipertahankan , mesti dikuasai , mesti perkuatkan !

Melayu korup tidak mengapa yang penting melayu , melayu menyeleweng tidak ada hal bagi mereka asalkan melayu , pemimpin umno kaya raya tidak mengapa sebab melayu walaupun penyelewengan membelit mereka dan pelbagai kebejatan yang dilakukan tetap tidak dihiraukan kerana atas nama melayu . Orang melayu di desa , di kampung-kampung termasuk di bandar tetap akan pilih UMNO atas prinsip melayu setriap kali PRU .

UMNO tetap dan terus menipu melayu , kerana ' tidak UMNO namanya kalau tidak menipu' .

Yang wajar dan perlu kita perjuangankan ialah KETUANAN RAKYAT !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan