klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Ahad, 30 Januari 2011

negara punyai 3 menteri yang paling banggang !

Saya benar-benar tertarik dengan 3 orang menteri yang saya anggap paling banggang dalam sejarah Negara . Seorang berjawatan Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan, seorang lagi Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran dan seorang lagi sepupu kepada Perdana Menteri yang menjawat jawatan Menteri Dalam Negeri .

Menteri 1

Pertama beliau berjawatan Perdana Menteri dan ternyata adalah seorang yang bacul dan pengecut . Kerana amat takut kepada seorang manusia yang juga Ketua Pembangkang sanggup memfitnah dan membuat dakwaan palsu terhadap beliau dan merekaraya cerita di laporan sebuah stesyen berita internasional bahawa Ketua Pembangkang tersebut dibiayai oleh dua orang putera raja sebuah negara teluk untuk membiayai pilihanraya umum akan datang serta mengaitkan dengan kegiatan terroris .

Tak cukup dengan tindakan memalukan Negara atas kes pembunuhan seorang model warga sebuah negara sehingga dinyatakan dalam perbincangan pegawai-pegawai tertinggi negara jiran bahawa Perdana Menteri tersebut tidak dapat memulihkan imejnya daripada palitan skandal pembunuhan model tersebut dan dipaparkan disebuah akhbar di Negara Kangaroo . Benar-benar memalukan ! Kini menuduh dua orang putera raja negara teluk pula . Memfitnah dan berbohong .

Malah Perdana Menteri ini juga telah memalukan Negara dalam kes pembelian sebuah kapal selam yang tidak boleh tenggelam melibatkan rasuah yang cukup besar jumlahnya serta dalam proses penyiasatan dan pembicaraan . Hebat sungguh Perdana Menteri ini yang sewaktu itu memegang jawatan Menteri Pertahanan .

Apabila Ketua Pembangkang tersebut telah mencabar beliau untuk berdebat bagi membincangkan isu ekonomi , dengan dayus dan penakutnya Perdana Menteri ini menolak tetapi bercakap besar dan lebih suka bertindak menyerang peribadi . Seorang Perdana Menteri dengan imej di queen qontrol .

Perdana Menteri ini yang terus menipu rakyat dengan menafikan “1 Malaysia” sama dengan “one Isreal” dan sanggup menggunakan wang rakyat sejumlah RM77 juta membiayai sebuah syarikat Yahudi .

Menteri 2

Manakala seorang yang berwajah sembab ( meminjam Hisham Rais Tukar Tiub ) yang merupakan Timbalan Perdana Menteri dan juga memegang portpolio Menteri Pelajaran yang suka mengelar orang dengan perkataan pengkhianat sedangkan sewaktu beliau menjadi Menteri Besar sebuah negeri sanggup menjual tanah air kepada sebuah Negara jiran . Siapa yang sebenarnya pengkhianat bangsa , agama dan Negara ?

Timbalan Perdana Menteri a.k.a Menteri Pelajaran ini terlalu lembab dan sembab dalam membuat keputusan berkaitan sebuah novel yang dijadikan teks pembelajaran murid-murid yang telah menimbulkan sensitiviti kepada sebuah kaum . Akhirnya membuat keputusan untuk meneruskan penggunaan novel tersebut dan meminda perkataan-perkataan yang menimbulkan kontroversi . Bukankah dengan ini kerajaan terpaksa mengeluarkan kos lagi untuk mencetak novel yang telah diubah tersebut ? Kegagalan beliau sebagai Menteri Pelajaran ternyata dan terbukti . Kenapa tidak dihadami dan di buat diskusi sedalam-dalamnya sebelum dijadikan teks ?

Malah menteri tersebut terus membisu terhadap kes melibatkan kerugian wang rakyat sejumlah RM 4 juta apabila tersilap cetak buku teks . Sudah pasti sejumlah RM 4 juta lagi akan dibelanjakan untuk mencetak buku teks baru . Memang sikap "paria" terlalu kuat dalam diri Menteri Pelajaran ini .

Menteri 3

Terakhir ialah sepupu kepada Perdana Menteri yang bertanggungjawab terhadap Kementerian Dalam Negeri telah mengeluarkan arahan supaya siasatan dilakukan terhadap Ketua Pembangkang kerana laporan sebuah steysen berita internasional berkaitan isu terroris . Dan menafikan bahawa kenyataan tersebut bukan datangnya daripada sepupunya yang juga sang Perdana Menteri . Sedangkan beliau mengaku tidak pernah membaca laporan tersebut . Bermakna beliau tidak tahu bahawa yang melemparkan tuduhan tersebut adalah sepupunya . Perdana Menteri negara ini .

Ini membuktikan Negara mempunyai seorang Menteri Dalam Negeri yang bodoh dan dangkal . Tanpa membaca laporan , mengkaji sumber dakwaan tersebut terus mengarahkan pihak berkuasa di bawah penguasaan beliau untuk membuat siasatan . Kalau kenyataan tersebut datang daripada seorang rakyat marhean tidak mengapa , ini datangnya daripada seorang menteri kanan .

Tindakan arahan siasatan tersebut bukan bersifat kepentingan keselamatan Negara , tetapi adalah perlakuan berunsur politik bagi mencalar imej Ketua Pembangkang yang sangat dimusuhi . Sedangkan pihak steysen berita internasional tersebut juga telah mengeluarkan kenyataan menafikan tuduhan , dakwaan , fitnah dan pembohongan yang dibuat oleh Perdana Menteri tersebut terhadap Ketua Pembangkang dan keterlibatan dua orang putera raja negara Teluk itu .

Saya benar-benar merasa janggal bahawa Negara mempunyai 3 orang menteri yang mengurustadbir sebuah Negara tetapi terlalu banggang dan memualkan . Negara akan punah dan hancur jika ‘badut-badut’ ini terus menguasai pentadbiran Negara .

Saya teringat sewaktu berada di Mekah mengerjakan umrah pada Mac 2010 lalu , seorang peniaga bertanya , “ Malaysia ?”. Saya jawab “Yes” . Dengan spontan beliau memotong .. “ Malaysia not good!”. Saya terkejut dan langsung bertanya “ Why Malaysia Not Good? “ . Peniaga tersebut terus menjawab “ Malaysia police not good , goverment also not good !” .

Ubah Sekarang , Selamatkan Malaysia !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan