klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Khamis, 10 Mac 2011

kes pisau lipat 20 sen selesai , BEBAS !

pagi 9 Mac 2011 , kami tiba awal sepertimana arahan Puan majestrit yang telah memerintahkan kami supaya hadir awal ke mahkamah jam 8.30 pagi . Apabila mahkamah bermula , rupa-rupanya Puan Majestrit telah pun ditukar kepada Tuan Majestrit yang baru .

Selepas dibaca segala pertuduhan kepada kami yang berada di kandang salah , peguam kami memohon supaya kes tersebut tidak perlu diteruskan kerana saksi dan pegawai penyiasai (IO) masih gagal hadir dan tepat masa sepertimana arahan Puan Masjestrit yang lalu yang telah mengarahkan anak-anak guam beliau serta saksi dan IO hadir awal .

Pendawaraya mengesahkan bahawa sepina telah dihantar kepada saksi dan IO 5 bulan yang lalu supaya hadir ke mahkamah . Tuan Majestrit nampak marah apabila kegagalan saksi dan IO walaupun ini merupakan kali ke 5 kehadiran kami termasuk sebutan kes .
Justify Full
Kegagalan saksi dan IO menyebabkan mahkamah tidak boleh membicarakan kes Seksyen 427 Akta Bahan Kakisan , Bahan Letupan dan Senjata Merbahaya sepertimana yang didakwa kepada kami berlima ekoran pihak polis menjumpai sebilan pisau lipat berharga 20 sen dalam salah seorang daripada kami .

Tuan Majestrit telah membuat keputusan yang kami (OKT ) dibebaskan dan membenarkan duit ikat jamin diambil semula serta memaklumkan sekiranya pihak pendakwaraya masih ingin meneruskan pendakwaan kami semua akan diminta hadir semula ke mahkamah .

Saya dan kawan2 mengucapkan terima kasih kepada semua teman2 yang terus memberikan sokongan termasuk Ketua Umum , Dato Seri Anwar Ibrahim yang sentiasa perihatin kepada kami .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan