klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Rabu, 2 Mac 2011

PM bentang bajet ’1Malaysia, 1Seluar Dalam’ – Zuraida

KUALA LUMPUR: Ketua Wanita KEADILAN, Zuraida Kamaruddin berkata, slogan rasmi Perdana Menteri, “1Malaysia” adalah menyamai slogan “1Malaysia, 1Seluar Dalam” apabila pihak pendakwa mengemukakan seluar dalam sebagai bahan bukti semasa perbicaraan Fitnah II pagi tadi.
Menurut beliau, pengusungan seluar dalam itu ke mahkamah hari ini sekaligus menggambarkan Datuk Seri Najib Razak pada tahun ini membentangkan bajet ‘seluar dalam’.
“Dulu tilam sekarang seluar dalam, PM bentang Bajet Seluar Dalam 2011.
“1Malaysia 1Seluar Dalam!,” kata Zuraida yang juga Ahli Parlimen Ampang dalam laman facebooknya tengah hari tadi.
Dalam perbicaraan Fitnah I membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1998, pihak pendakwa mengusung tilam ke mahkamah juga untuk dijadikan bahan bukti.
Bagaimanapun, peristiwa itu berulang apabila pihak pendakwa dalam Fitnah II hari ini ‘mengusung’ sehelai seluar dalam milik pengadu, Mohd Saiful Bukhari Azlan.
Seluar dalam jenama Levi’s itu sebelum ini didakwa saksi terdapat kesan air mani Saiful.
Turut dikemukakan helaian bulu yang dikatakan sebagai ‘bulu kemaluan’.
Sehelai permaidani berwarna warni juga turut dijadikan sebagai ‘saksi’ pendakwaan, yang dikatakan disita dari Jabatan Kimia. Selain itu, kain cadar berwarna kelabu turut ditanda sebagai bahan bukti.
Sepasang seluar hitam tanpa jenama, kameja biru dan kolar putih berjenama Ralph Lauren serta baju hijau jenama G2000 kepunyaan Saiful juga dikemukakan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sebagai bukti kes.
Semua barang-barang tersebut dibuka oleh Ketua Unit Jenayah Berat Jabatan Kimia, Dr Seah Lay Hoong untuk ditandakan sebagai bahan bukti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan