klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Jumaat, 8 April 2011

Rahim Thamby Chik ‘kalah’ kali kedua – Johari Abdul

TANJUNG KARANG: Ahli Parlimen Sungai Petani, Johari Abdul menyifatkan salah seorang dalang trio ‘Datuk T’, Tan Sri Rahim Thamby Chik kalah kali ‘kedua’ berturut-turut kepada beliau, apabila gagal meyakinkannya Anwar terlibat dalam video fitnah.

Berucap di majlis pelancaran Buku Jingga di sini malam tadi, Johari berkata kekalahan pertama Rahim adalah semasa beliau tewas kepada Ahmad Zahid Hamidi dalam pemilihan sebagai Ketua Pemuda Umno pada 1996.

Semasa itu katanya, beliau bekerja di bawah Ahmad Zahid Hamidi sebagai pengurus kempen.

“Kekalahan’ kali pertama Rahim Thamby Chik kepada saya adalah sewaktu saya bertindak sebagai pengurus kempen kepada Menteri Pertahanan sekarang, Datuk seri Zahid Hamidi sewaktu zahid bertanding jawatan Pemuda Umno Malaysia,” kata Johari yang juga anggota Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN.

Zahid Hamidi kemudian berjaya mengalahkan Rahim Thamby Chik pada pemilihan itu, jelas Johari.

Dalam ucapannya, Johari berkata pengalaman beliau berada dalam Umno menjadikan beliau sedar bahawa kebajikan rakyat adalah agenda terakhir yang diperjuangkan parti itu.

“Budaya Umno, isu-isu kebajikan rakyat adalah “agenda lain-lain” dalam mesyuarat mereka,” kata Johari.

Johari merupakan satu-satunya Ahli Parlimen KEADILAN yang ditunjukkan rakaman video fitnah, yang mengaitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada wartawan dan editor kanan terpilih di sebuah hotel 21 Mac lalu.

Bagaimanapun Johari menafikan sekeras-kerasnya lelaki di dalam video tersebut adalah Anwar, malah menyifatkan tohmahan ini sebagai satu fitnah paling jahat dan dasyat yang dilakukan Umno, bertujuan menjatuhkan Anwar.

Menurut Johari, bentuk tubuh badan dan lenggok lelaki di dalam video berkenaan langsung tidak menyerupai Anwar seperti keadaan perutnya yang lebih buncit dan dadanya yang lebih berisi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan