klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Rabu, 1 Julai 2009

SURAT SAMAN DARIPADA DATUK BANDAR MBKT


Saya telah menerima surat saman daripada peguam kepada Datuk Bandar Majlis bandaraya Kuala Terengganu semalam 30 Jun 2009 oleh Timbalan Ketua AMK Negeri Terengganu sdr. Muzafeq melalui Tetuan Mohd. Sofian & Co berkaitan kenyataan saya kepada beliau isu pengeluaran CF oleh Datuk Bandar MBKT .

Beliau meminta agar saya membuat permohonan maaf dalam tempoh 14 hari termasuk membuat kenyataan mohon maaf secara terbuka melalui akhbar Sinar Harian .

Persoalan memohon maaf adalah sangat kecil dan saya bersedia membuat permohonan maaf tersebut jika kesilapan fakta dan kekeliruan terhadap isu tersebut . Saya bertanggungjawab terhadap kenyataan saya . Sepertimana diungkapkan oleh Almarhum Dr. Usman Awang ; berani kerana benar tunduk bila bersalah .

Selepas mendapat penjelasan dan membaca kenyataan rasmi oleh MAMPAT saya benar-benar hairan bagaimana tidak ada sebarang tindakan yang diambil oleh pihak Polis dan SPRM terhadap mereka yang bertanggungjawab kepada stadium tersebut .

JKR Negeri Terengganu bertanggungjawab dan terlibat secara langsung dalam pembikinan stadium tersebut dan JKR Negeri Terengganu wajib bertanggungjawab terhadap tragedi runtuhnya stadium yang berprestij tersebut yang melibatkan wang rakyat hampir RM300 juta .

Saya tidak akan berdiam diri demi kepentingan rakyat . Isu ini sekarang bagaikan dibisukan daripada perbualan umum serta media massa dan sehingga sekarang tiada tindakan diambil .

farizmusa.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan