klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Isnin, 12 Oktober 2009

MCA MENUJU KEHANCURAN !

MAAF SEBAB LEWAT UPDATE BERITA INI . SIBUK DENGAN BAGAN PINANG . TIDAK SEMPAT....
KUALA LUMPUR, 10 Okt [5.45 pm] - Presiden MCA Ong Tee Keat terpaksa akur dengan keputusan yang tidak menyebelahinya pada Mesyuarat Agung Luar Biasa (EGM) MCA hari ini. Keputusan menyaksikan 1,155 daripada 2,307 perwakilan menyokong undi tidak percaya terhadap kepimpinannya sebagai presiden parti.
Manakala Soi Lek diterima semula menganggotai parti itu apabila seramai 1,204 perwakilan membantah keputusan Majlis Presiden memecat atau menggantung bekas timbalan presiden itu berbanding 1,095 undi yang menyokong keputusan yang dibuat 26 Ogos lalu.
Namun Chua Soi Lek gagal mendapat sokongan perwakilan untuk dilantik semula sebagai timbalan presiden apabila hanya mendapat 1,110 undian sahaja, berbanding 1,184 yang menolaknya.
Keputusan ini diumumkan oleh Speaker Datuk Yik Phooi Hoong pada kira-kira 4.25 petang tadi. Sebelum itu, keadaan tegang apabila kiraan semula dibuat untuk undian bagi usul tidak percaya kepada Tee Keat kerana majoritinya hanya 20 undi atau 1 peratus.
Yip memberitahu para perwakilan, sekiranya jumlah undi sama banyak, mengikut perlembagaan parti, beliau akan mengundi bagi menentukan pemenangnya. Beliau kemudiannya meminta perwakilan menunggu dan kedengaran bunyi laungan 'boo' dari para hadiran.
Seramai 2,307 perwakilan MCA mengundi dalam EGM hari ini untuk menentukan nasib dan masa depan politik Presiden Datuk Seri Ong Tee Keat dan Soi Lek. EGM bermula pada kira-kira jam 10.30 pagi .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan