klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Selasa, 16 Februari 2010

MENGULAS KENYATAAN SDR EZAM

Saya dihubungi oleh wartawan TV Selangor berkaitan kenyataan Sdr Ezam yang menyatakan PKR akan berdepan kesan yang besar apabila tindakan Dato Zahrain keluar daripada PKR.
Saya jelaskan permasalahan pimpinan keluar parti bukan sesuatu yang baru dan mengejutkan. Sejak daripada awal parti lagi , kita berdepan dengan tindakan pimpinan parti mengambil keputusan bertindak meninggalkan perjuangan , prinsip dan parti. Sudah terlalu mangli .
Kita pernah berdepan dengan pelbagai tindakan , serangan dan sebagainya . Seolah-olah parti menuju jalan 'kematian' . Pilihanraya Umum 2004 , hanya 1 kerusi sahaja PKR menangi iaitu kerusi Permatang Pauh yang dimenangi Datuk Seri Presiden .
Tetapi prestasi kita meningkat dengan membanggakan apabila kita menang 31 kerusi parlimen , menawan beberapa negeri bersama Pakatan Rakyat sewaktu PRU 13 lalu .
Justeru , keluarnya zahrain atau pimpinan parti tidak memberikan kesan yang besar sama ada pada parti atau Pakatan Rakyat itu sendiri . Syukur kerana barisan pimpinan parti terutama di peringkat Cabang dan Ranting masih terus kekal bersama parti terutama memberikan sokongan padu kepada DSAI . Kekuatan dan keimanan mereka terus kental .
Kita menghormati segala keputusan mereka termasuk zahrain . Sdr ezam boleh memberikan komen beliau dan itu hak beliau . Tetapi keyakinan tetap utuh bahawa parti akan terus bergerak kehadapan .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan