klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Isnin, 28 Februari 2011

BERPULOH TAHUN UMNO/BN BUAT JANJI.. 3 TAHUN MEMERINTAH PR TUNAIKAN JANJI..

Selangor selesai 100,000 permohonan tanah dalam tempoh terdekat

SHAH ALAM: Kerajaan Selangor mensasarkan untuk menyelesaikan sehingga 100,000 permohonan berkaitan tanah dalam tempoh terdekat ini, kata Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim.

“Kakitangan Pejabat Tanah Daerah telah diminta membantu penduduk mengisi borang bagi mengelak penduduk terpaksa berulang-alik ke pejabat tanah dan secara tidak langsung dapat mengelak pembaziran masa, tenaga dan wang,” kata Khalid ketika menyerahkan surat kelulusan pemberimilikan tanah kepada 164 penduduk di Kampung Sri Kundang hari ini.

Selain itu, kadar premium baru ditawarkan kepada penerima notis 5A terbabit iaitu serendah RM2.00 bagi sekaki persegi.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan Pejabat Sekretariat akhbar menteri besar, permohonan milikan tanah untuk pembinaan kediaman di kampung tersebut dibuat sejak tahun 1999 dengan lebih 700 pemohon. Daripada jumlah itu, 571 orang telah menerima hak milik.

Pada 20 Oktober tahun lalu, Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor menerima 216 permohonan lagi iaitu baki daripada permohonan terdahulu.

“Sebahagian pemohon telah ditawarkan surat kelulusan tetapi gagal untuk menjelaskan bayaran premium sehingga tamat tempoh notis 5A. Manakala sebahagian lagi adalah permohonan baru yang tercicir,” kata kenyataan tersebut.

Jelasnya, antara sebab permohonan ditolak kerana tapak yang diberi dibiarkan kosong serta tidak diusahakan, permohonan bertindih dan dua lagi tapak telah mempunyai hak milik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan