klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Isnin, 28 Februari 2011

kerajaan PR Selangor telus dan berintegriti

MB : Kerajaan Selangor Dedah Laporan Kewangan GLC Di Sidang DUN Mac Ini



SHAH ALAM 27 FEB : Kerajaan Selangor akan mendedahkan laporan kedudukan kewangan syarikat berkaitan kerajaan (GLC) negeri itu pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor yang dijadual berlangsung Mac ini.

Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata beliau akan menerangkan kedudukan sebenar kewangan GLC untuk tahun semasa dan cara akaun dibuat kepada setiap wakil rakyat pada persidangan itu.

"Saya akan dedahkan akaun GLC negeri (secara berperingkat) bermula persidangan DUN bulan Mac. Standard (laporan kewangan) serupa macam di PNB (Permodalan Nasional Berhad) dulu," katanya ketika ditemui pemberita selepas merasmikan Kejohanan Karate di sini semalam.

Beliau berkata langkah itu perlu bagi melihat aliran dan prestasi kewangan serta nilai pertumbuhan pelaburan yang dicapai ambil alih pentadbiran Selangor pada Mac 2008.

Katanya mengikut prosedur, penyata kewangan GLC negeri Selangor mesti disiapdan diaudit dalam tempoh enam bulan selepas tahun berakhir 31 Disember. Beliau juga mendakwa terdapat laporan kewangan GLC negeri itu yang tidak dikemas kini selama lima tahun sewaktu pentadbiran terdahulu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan