klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Rabu, 18 Mei 2011

3R - senjata umno pengaruhi dan perbodohkn orang melayu

Umno terus menggunakan senjata 3 R dalam mempengaruhi dan memperbodohkan orang-orang melayu bagi tujuan memanjangkan jangka hayat umno. Itulah senjata yang akan digunakan apabila nyawa umno sudah semakin nazak dan menanti saat kematian. Setiap kali nafas mereja semput , maka senjata 3 R akan digunakan . Kalau tidak semua , salah satunya akan tetap digunakan.

3 R - ROYAL , RACE and RELIGION

Itulah senjata ampuh yang selama ini umno gunakan bila keadaan politik umno dalam suasana yg kritikal. Orang-orang melayu khususnya akan melonjak dan tersentak apabila 3 perkara tersebut dimainkan, diapi-apikan dan menimbulkan reaksi yang memanaskan. Media syaitan milik umno terus membakar kesumat orang-orang melayu apabila salah satu daripada senjata tersebut dipertikai,disentuh atau dibincangkan.

Media syaitan umno terus menjana persepsi dikalangan orang-orang melayu dengan menambah-nambah dan mereka-reka pelbagai kenyataan yang mampu mencetus kemarahan dan rasa kurang senang apabila salah satu atau kesemua 3 perkara tersebut disentuh. Mereka terus memainkan hati dan perasaan orang-orang melayu . Walaupun mereka terpaksa memfitnah , tetap mereka lakukan yang penting akan memberikan keuntungan kepada politik dan survival umno yang konon sebagai pejuang kepada Raja-Raja Melayu, bangsa Melayu dan sebagai pejuang islam tulin .

Mereka terus memanupulasikan segala isu, membakar hati dan perasaan rakyat, mencetus ketegangan dan menjana sentimen perkauman demi survival umno dan pemimpin umno. Orang melayu terus diperbodohkan dan umno terus mendapat sokongan . Senjata itu juga digunakan bagi tujuan untuk memecahkan Pakatan Rakyat.

Serangan demi serangan kepada Pakatan Rakyat dengan menggunakan 3 R bukan luar biasa. Fitnah terus menjadi agenda umno yang cuba mempalitkan kesan negatif khusus orang melayu terhadap Pakatan Rakyat . Media syaitan mereka seperti Utusan Malaysia dan TV3 terus dijadikan alat penyebaran fitnah yang bertujuan untuk menghilangkan keyakinan terhadap PR.

Sedangkan umno selama ini bertindak menghancurkan orang melayu, menghina dan mencerca institusi raja-raja melayu, merosak dan menghina islam ditutup agar dilihat umno adalah juara untuk survival melayu. Adalah malang jika orang melayu terpengaruh dengan segala dakyah dan kemunafikan yang bertopengkan melayu dan islam oleh pemimpin umno .

Orang melayu harus bangkit dan sedar bahawa mereka selama ini telah ditipu hidup-hidup oleh umno dan pemimpin umno. Orang melayu wajib menyedari bahawa sewaktu mereka memainkan isu sensetif ini , mereka sedang bertepuk tangan bahawa 'umpan sudah mengena' .

Lagu 3 R akan terus didendangkan setiap kali PRU semakin hampir. Yang penting bagi mereka ialah umno akan terus berkuasa. Masa sudah tiba untuk orang melayu bangkit daripada diulit dendangan palsu ciptaan umno .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan