klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Jumaat, 11 Februari 2011

Najib terus mengugut ! Bukti ketakutan terhadap momentum sokongan rakyat kepada PR

Sektor perniagaan diingat tak sokong pembangkang - Najib Razak

Masyarakat perniagaan hari ini diberi ingatan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak supaya tidak mempertaruhkan masa depan mereka dengan menyokong pembangkang.

NONEMeskipun Najib tidak menyebut pihak yang dimaksudkannya itu tetapi kenyataan secara tidak langsung membawa pengertian supaya sokongan tidak diberikan kepada Pakatan Rakyat.

Najib berkata demikian ketika berucap di majlis rumah terbuka tahun baru Cina dan Taklimat Akta Agensi Inovasi Malaysia anjuran Persatuan Industri Kecil dan Sederhana (SMI) Malaysia di Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Sungai Way di Petaling Jaya.

Perdana menteri sebelum itu pada ucapannya berkata kerajaan mengakui hakikat BN mengalami kekalahan paling teruk pada pilihan raya umum 8 Mac, 2008 tetapi gabungan itu kini telah berubah. - malaysiakini


DS Najib Razak bukan sahaja memberikan ugutan kepada para peniaga cina supaya memberikan sokongan kepada BN dalam PRU 13 akan datang tetapi memberikan gambaran bahawa ketakutan yang amat sangat terhadap pola sokongan masyarakat cina dalam PRU 12 dan PRK-PRK yang lalu terhadap Pakatan Rakyat .

Malah dilihat bagaimana kegagalan MCA dalam meraih sokongan masyarakat cina memberikan gambaran menakutkan kepada DS Najib Razak . MCA sudah dilihat tidak lagi relevan untuk masyarakat cina . Lebih-lebih lagi akhir ini kegagalan MCA tidak mampu lagi membawa suara masyarakat cina dan terlalu akur kepada UMNO yang mendominasikan BN terutama tekanan terhadap kenaikan harga barang oleh Kerjaan BN .

Masyarakat cina bukannya kaum yang bodoh dalam membuat keputusan mereka setiap kali PRU atau PRK. Media Cina adalah lebih telus dalam menyampaikan informasi berbanding media perdana yang dikuasai oleh UMNO yang sentiasa mengekang informasi yang betul dan benar .

saya optimis bahawa masyarakat cina terutama para peniaga cina akan terus memberikan sokongan kepada Pakatan Rakyat . Ianya akan menjadi mimpi ngeri buat DS Najib Razak bahawa rakyat Malaysia sudah tidak lagi bodoh menyokong secara semborono . Kerana suara rakyat adalah suara keramat !

Ubah sekarang , selamatkan Malaysia !


Tiada ulasan:

Catat Ulasan