klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Jumaat, 11 Februari 2011

Kerana "Peristiwa Port Dickson " : Lantik Isa Samad Sebagai Pengerusi FELDA Kerana Membalas Jasa...??

Perlantikan Tan Sri ( TS ) Isa Samad sebagai Pengerusi Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) telah banyak menimbul reaksi yang negatif banyak pihak terutama tokoh2 ekonomi . Ramai menyatakan rasa terkilan dan kecewa dengan perlantikan seorang yang berimejkan perasuah memimpin Felda yang mempunyai aset RM 15.37 billion dan peneroka Felda yang berjumlah 112,635 orang .

Perdana Menteri DS Najib Razak terus bangkit mempertahankan TS Isa Samad dengan memberikan gambaran umum bahawa perlantikan GLC adalah berdasarkan kemampuan . Kemampuan apakah yang dilihat oleh DS Najib Razak terhadap TS Isa Samad sehingga diberikan tanggungjawab menguruskan Felda .

'Kasih' DS Najib kepada TS Isa Samad adalah sangat luar biasa . Walaupun TS Isa Samad terpalit dengan rekod perasuah beliau tetap menjadi perhatian utama DS Najib Razak . Sebelum ini sewaktu PRK Bagan Pinang , DS Najib Razak memberikan penghormatan kepada TS Isa Samad menjadi calon UMNO/BN . Dalam situasi Isa Samad yang sudah hilang dan lenyap dipersada politik tiba-tiba 'hidup kembali' .

''Sayang' DS Najib Razak terhadap TS Isa Samad lagi sangat-sangat luar biasa . Kini TS Isa Samad diberikan kepercayaan menjawat jawatan sebagai Pengerusi Felda bagi menggantikan TS Mohd Yusof Noor yang tamat tempoh pada 31 Disember 2010 . Seolah-olah sudah tiada tokoh yang lebih layak selain tokoh veteran ini mengetuai Felda yang mampu membangun dan memacu prestasi Felda yang lebih baik . Itukah yang dimaksudkan 'berkemampuan' oleh DS najib Razak atau kerana sebab lain yang terlalu teruja untuk melantik TS Isa Samad ke jawatan tersebut .

Atas imej sebagai 'perasuah' sudah pasti maksud 'berkemampuan' yang dinyatakan oleh DS Najib sebagai meletakkan risiko yang tinggi terhadap Felda dan warganya . Kalau dilihat atas rekod sebagai bekas Menteri Besar Negeri Sembilan , TS Isa Samad lah yang banyak menginaya dan menzalimi peneroka-peneroka Felda . TS Isa Samad lah yang terlibat dalam memperdaya dan menipu peneroka Felda LBJ untuk menjual tanah mereka .

Selepas itu peneroka Felda Sendayan pula menerima tawaran PKNNS untuk jual tanah ladang sawit mereka kepada Malaysian Helicopter. Tapi ada juga sekitar 50 orang peneroka yang agak cerdik enggan bersetuju dengan tawaran TS Isa Samad tersebut . Malangnya TS isa Samad telah rampas tanah mereka dengan menggunakan Akta GSA.

Kenapa 'kasih dan sayang' DS Najib Razak terlalu kuat terhadap TS Isa Samad ? Saya rasakan mesti ada sesuatu yang 'luar biasa' hubungan antara DS Najib Razak dengan TS Isa Samad sehingga dianugerahkan jawatan tersebut .

Lalu terlintas difikiran saya kepada " peristiwa Port Dickson " ... TS Isa Samad lah yang menyelamatkan DS Najib Razak .. Patut la DS najib beriya-iya benar melantik TS Isa Samad dan 'kasih dan sayang'nya yang luar biasa . Rupanya jasa menyelamatkan beliau menyebabkan 'kasih dan sayang ' terhadap TS Isa Samad sukar dilepaskan . Atau tujuan supaya terus menutup mulut TS Isa Samad dengan kejadian tangkap basah dengan seorang artis dari terbongkar .


Perlantikan TS Isa Samad adalah sebagai tanda terima kasih dan penghargaan yang setinggi-tingginya DS Najib kepada TS Isa Samad . Atau inikah yang dimaksudkan dengan " berkemampuan " yang dinyatakan oleh DS Najib Razak ?

1 ulasan:

  1. korang jangan tomakninahkan si najib tu...
    tak baik tauu..
    dia perdana menteri 1 malaysia..
    masakan melakukan perkara perkara keji tu??...

    mana dia ada khalwat dng zina zain?...?

    mana dia ada rampas bini ismit ulam raja...?

    mana dia ada kata bini pertamanya tenku fauziah tu gila....?

    mana dia ada hubungan dengan altantuya...?

    mana dia terlibat dengan mengC4kan altantuya..

    mana dia ada amik komisen kapal selam??..

    mana buktinya???....mana..????

    korang jangan sedap mulut jer buat tomakninah...

    kah kah kah kah kah kah kah .......

    BalasPadam