klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Jumaat, 5 Jun 2009

KES MATA LEBAM ANWAR IBRAHIM 1 KONSPIRASI ?

Pendedahan Komplot Peguam Negara dan Ketua polis Negara

Datuk Mat Zain Ibrahim, bekas Ketua CID Kuala Lumpur yang menyiasat kes serangan Mata Lebam Anwar Ibrahim pada 1998 , menuntut kerajaan Malaysia supaya membersihkan namanya daripada mengada-adakan bukti dalam kes tersebut. Bekas pegawai polis tersebut membut tuntutan tersebut melalui peguamnya yang mendakwa Peguam Negara dan Ketua polis Negara mengada-adakan bukti sewaktu penyiasatan kes tersebut.
Tuntutan tersebut dipercayai akan memberikan tekanan keatas Peguam Negara,Tan Sri Ghani Patail dan Ketua polis negara, Tan Sri Musa Hassan dalam menghadapi kes perbicaraan Anwar bulan Julai depan .
Minggu lepas, Mat Zain mendakwa satu komplot tertinggi telah menggunaakan satu notis muflis untuk merosakan kredibiliti namanya berdepan dengan beberapa kes termasuk kes perbicaraan Anwar Julai depan ini.
Agensi Bernama melaporkan bahawa Mat Zain telah diisytiharkan sebagai muflis paada 21 April kerana gagal melunaskan pinjaman bernilai RM250,000 dan notis telah dikeluarkan pada 26 Mei .
Mat Zain, bersara pada 2001, berkata , beliau percaya tentang adanya tangan-tangan ghaib yang cuba merosakan nama baiknya guna untuk menghlang dirinya daripda memberikan keterangan terhadap Ghani and Musa dalam mengada-adakan bukti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan