klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Rabu, 13 Mei 2009

Zambry bertekad teruskan perjuangan tegakkan kebenaran


Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir yang bersandarkan semangat pemimpin tersohor Mahathma Gandhi dan Nelson Mandela akan meneruskan usaha menegakkan kebenaran di Perak.

Kebenaran apa yang hendak ditegakkan oleh Zambry? Kalau betul hendak bersandarkan kepada semangat Mahathma Gandhi dan Nelson Mandela , Zambry harus berani menegakkan kebenaran bahawa tindakan beliau dan UMNO/BN adalah zalim dan tidak bermoral lagi menjijikkan , merampas kuasa dengan cara yang tidak bermoral , biadab dan kurang ajar . Dedahkan kebenaran bagaimana 2 orang pengkhianat dari Parti Keadilan Rakyat diculik kemudian bertindak keluar daripada Parti Keadilan Rakyat dan melompat menjadi ADUN Bebas . Dedahkan kebenaran berapakah bayaran yang dibayar untuk mereka bertindak sedemikian rupa . Dedahkan bagaimana konspirasi jahat lagi menjijikkan Najib Tun Razak dalam usaha menjatuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak .

Zambry kalau benar hendak menegakkan kebenaran sepertimana Ghandi dan Mandela , nyatakan dengan berani bahawa tindakan Najib dan UMNO/BN adalah bertentangan dengan Undang-Undang Tubuh Negeri Perak . Kalau ingin tegakkan kebenaran Zambry tidak akan bertindak memfailkan rayuan di Mahkamah Persekutuan dan dengan berani mengiytiharkan Ir Nizar adalah Menteri Besar yang sah berdasarkan undang-undang . Zambry akan berani bersetuju menyatakan keputusan hakim adalah berdasarkan fakta berdasarkan undang-undang dan perlantikan beliau sebagai Menteri Besar adalah tidak sah !

Sekiranya benar Zambry hendak tegakkan kebenaran , maka jelaskan kepada rakyat tindakan niat jahat beliau terhadap kekecohan dalam Persidangan DUN Perak tanggal 7 Mei 2009 . Sehingga sanggup beliau , ADUN UMNO/BN dan Bebas mencemar dewan yang mulia dengan tindakan undang-undang rimba hingga sanggup 'memijak' Undang-Undang Tubuh Negeri Perak .

Justeru , kebenaran apa yang cuba Zambry tegakkan ???????? Menegakkan benang yang basah? atau kebenaran "matlamat menghalalkan cara" !

ITUKAH YANG DIAJAR OLEH TOKOH TERSOHOR MAHATHMA GHANDI DAN NELSON MANDELA ??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan