klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Sabtu, 20 Jun 2009

datuk bandar kuala terengganu akan saman saya

saya telah menerima talifon pagi tadi daripada cikgu fauzi MAMPAT yang memberikan maklumat bahawa datuk bandar kuala terengganu dijangka akan saman saya kerana kenyataan media saya yang menuduh beliau terlibat dalam pengeluaran CF Stadium Sultan Zainal Abidin . Alasannya ialah bangunan kerajaan tidak memerlukan CF , bermakna stadium tersebut siap dibina tanpa perlu kepada Sijil Layak Menduduki ( CF ) . Menarik dan pelik ! setiap rumah dan bangunan persedirian perlu kepada CF , tetapi bangunan kerajaan tidak perlu ? hanya memerlukan Sijil Siap Kerja ( SSK ) daripada JKR ! sedangkan JKR bagitahu yang bumbung stadium tidak ada SSK !

Kenapa setiap bangunan kerajaan tidak perlu ada CF ? menarik ! saya bersedia di saman oleh datuk bandar kuala terengganu . kalau betul beliau tidak keluarkan CF , kenapa bangunan kerajaan tidak perlu CF dan cukup sekadar SSK daripada JKR . kepada amalan biasa bahawa pengeluaran CF adalah di bawah tanggungjawab Kerajaan Tempatan . sama-sama kita kaji dan selidiki .

Kalau betul bangunan kerajaan tidak perlu ada CF , ini peranan yang perlu kita perjuangkan demi kepentingan rakyat . keselamatan rakyat perlu diutamakan . isu bangunan kerajaan tidak perlu CF adalah menarik ! bagaimana pula dengan bangunan tanpa SSK dibenarkan oleh Datuk Bandar Kuala Terengganu menggunakannya untuk rakyat umum ? bagaimana JKR benarkan stadium tersebut digunakan tanpa JKR keluarkan SSK ? menarik !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan