klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Isnin, 1 Jun 2009

T'ganu: Undi tak percaya jika kemelut tak selesai...

Politik Terengganu bakal bergolak lagi setelah bertiup khabar angin bahawa kumpulan 18 ADUN BN Terengganu akan mengemukakan undi tidak percaya terhadap Menteri Besar, Datuk Ahmad Said dalam sidang DUN Ogos ini jika kemelut politik di negeri masih gagal diselesaikan.
Bagaimanapun, menurut sumber yang rapat dengan mereka, undi tidak percaya itu merupakan jalan terakhir bagi menyelesaikan kemelut politik yang melanda negeri itu sejak lebih setahun lalu.
"Mungkin satu usul tidak percaya terhadap Datuk Ahmad akan dibuat dalam sidang dewan yang dijadualkan Ogos ini."Kumpulan 18 ADUN masih percaya krisis politik Terengganu akan selesai jika Ahmad meletakkan jawatan sebagai menteri besar," katanya ketika dihubungi Malaysiakini semalam.
FM - Rakyat Terengganu bosan dengan kemelut politik UMNO Terengganu . Isu undi tidak percaya sudah menjadi lapuk . Dasas-desus undi tidak percaya terhadap Ahmad Said hanya retorik sahaja . ADUN dalam Kem Idris tetap tidak berani dan penakut untuk berbuat demikian . Baru-baru dalam sidang DUN mereka boikot . Tiba timbul isu SMS ugutan bunuh menjadi alasan kenapa mereka tidak hadir ke sidang DUN . Apa yang berlaku Ahmad Said menang , semua ADUN kem Idris terpaksa masuk dalam dewan .
Sekarang hendak timbulkan lagi isu undi tidak percaya . Saya cabar Rasol dan kawan-kawannya membuat usul tersebut ! Saya hendak tengok keberanian dan kejantanan mereka. Atau sama penakut seperti presiden mereka ! Rakyat Terengganu sedang memerhati gelagat badut politik mereka . dok rok cetong !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan