klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Ahad, 12 Julai 2009

Pemansuhan PPSMI jimat kos RM40 juta:


KUALA LUMPUR: Pemansuhan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI), yang berkuat kuasa 2012, mampu menjimatkan perbelanjaan kira-kira RM40 juta setahun, kata Timbalan Menteri Pelajaran Dr Puad Zarkashi.mStar Online


FM - 10 Julai , wartawan Sinar Harian Terengganu Pn Saidatul menghubungi saya meminta supaya memberikan komen dalam isu pemansuhan PPSMI . saya secara konsisten menjawab bahawa PPSMI adalah perlu diSEGERAkan pemansuhannya . Saya melihat bahawa tindakan Menteri Pelajaran adalah merupakan gimik kerana PRK Manik Urai yang berlangsung sekarang . Bukan secara serius untuk memansuhkan PPSMI yang sudah pasti yang menjadi menjadi mangsa ialah para pelajar kita terutama anak-anak di luar bandar dan desa .

Kenapa harus ditunggu sehingga 2012 ? kenapa tidak sekarang ? Jangan niagakan pendidikan kerana kepentingan kroni yang mengakibatkan pembaziran wang rakyat . Tindakan pemansuhan PPSMI pada tahun 2012 hanyalah kenyataan dan keputusan politik . Atau mujngkin Muhyiddin juga percaya apabila 2012 , Pilihanraya ke 13 , yang dijangka dalam tahun 2012 atau 2013 , Kerajaan Pakatan Rakyat yang akan menerajui negara dan membatalkan PPSMI .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan