klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Isnin, 17 Ogos 2009

Arak,: Tolong Jawab Ini, UMNO Atau DAP Hina Islam..

OGOS 16,2009. Menurut Blog Perisik Rakyat bertajuk 'Fatwa Baru UMNO: Tidak Salah Muslim Kerja Tempat Jual Arak', bahawa...
Timbalan Perdana Menteri, Abdullah Ahmad Badawi membidas tindakan JAIS menahan seorang penyanyi kelab malam, Azlina Abas, beserta 24 orang Islam yang lain di Restoran The Ship, Damansara Utama, tengah malam 10 Jun 2000 dan mendakwa tidak menjadi kesalahan bagi setiap Muslim untuk bekerja di tempat menjual arak.
Isu serbuan JAWI di Kelab Zouk pada 13 Januari 2005 dan menahan penyanyi Jeslina Hashim, 27, dan beberapa pengunjung Islam atas dakwaan meminum arak, Ketua Pemuda UMNO, Khiary Jamaluddin mengkritik tindakan JAWI malah menegur Exco Pemuda UMNO, Shamsul Najmi Shamsuddin yang menyokong tindakan JAWI. Khairy mengatakan tindakan Shamsul hanya pandangan peribadi dan bukannya pendirian Pemuda UMNO.
Ekoran bantahan pemimpin UMNO, pada 15 Februari 2005, JAWI mengeluarkan surat pembatalan saman terhadap Jeslina dan rakan-rakan muslimnya yang turut ditahan di kelab tersebut.
UMNO mencipta fatwa sesat? Membolehkan berkerja di tempat arak dan membenarkan jualbeli dan orang Islam meminumnya. Mana baik dengan DAP (atau PR) Selangor yang cuma pertahan dan jualbeli pada bukan Islam sahaja bagi negeri Selangor? Mengapa UMNO tidak laksanakan pengharaman arak pada negeri yang dia kuasai di Malaysia? Siapa sebenarnya hina atau menentang Islam?Sila jawab UMNO atau juak-juaknya..
Untuk pengetahuan anda semua, ulama-ulama dalam UMNO peringkat awal penubuhan terpaksa keluar dari UMNO dan menubuhkan PAS adalah antara sebab-sebabnya adalah kerana UMNO jadi penaja arak dan judi yang ditentang oleh agama Islam.Hal ini berdasarkan... Seperti firman Allah SWT.. “Wahai orang-orang yang beriman! Bahawa sesungguhnya arak dan judi, dan pemujaan berhala, dan mengundi nasib dengan batang-batang anak panah, adalah (semuanya) kotor (keji) dari perbuatan syaitan. Oleh itu hendaklah kamu menjauhinya supaya kamu berjaya." (Quran Al Maidah: Ayat 90).
Dan Nabi Muhammad SAW pernah melaknat mereka yang terbabit dengan arak melalui sabdanya.. “Rasulullah s.a.w. melaknat tentang arak, sepuluh golongan:
(1) yang memerahnya,
(2) yang minta diperahkannya,
(3) yang meminumnya,
(4) yang membawanya,
(5) yang minta dihantarinya,
(6) yang menuangkannya,
(7) yang menjualnya,
(8) yang makan harganya,
(9) yang membelinya,
(10) yang minta dibelikannya.”
(Hadis riwayat Tarmizi dan Ibnu Majah)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan