klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Ahad, 29 November 2009

alhamdulillah ayahanda saya selamat

Dalam jam 12.45 tgh malam , saya dihubungi oleh anak saudara saya yang ayah ( Tokkey ) saya mengalami pendarahan teruk keluar melalui hidung dan mulut . Katanya bersembur-sembur di merata-rata rumah . Alhamdulillah adik lelaki saya Hisham ada , terus bawa ke klinik 24 jam di Seksyen 6 , Kota Damansara .
Saya terus bergegas keluar dan ke Seksyen 6 , Kota Damansara , malangnya 2 buah klinik 24 jam di situ menafikan ada pesakit mengalami pendarahan hidung dan mulut yang teruk . Saya hubungi anak saudara saya Akim dan beritahu Tokkey tak ada di situ . Akim suruh saya ke Tropicana Medical Centre .

Sesampai di sana saya terus ke bahagian kecemasan dan bertanya . Disahkan ayah saya ada di situ . Saya dibenarkan masuk ke bahagian kecemasan dan saya dapati ayah saya terlantar lemah di katil . Nurse yang bertugas sedang mendemah kepala ayah saya dengan ais . Kemudian masuk doktor bertugas . Dia beritahu keadaan ayah saya stabil . BP ayah semakin baik . Ayah diberikan drip dan doktor memantau dan membuat diagnosis , memantau kondisi ayah .

Alhamdulillah , BP ayah semakin stabil , pendarahan sudah tiada , doktor nasihatkan sama ada berehat di hospital atau pulang . Ayah hendak pulang . Saya beritahu , dari rumah ke TMC tidak jauh . Apa-apa kami akan hantar ke TMC dengan segera .

Terima kasih atas layanan baik doktor dan medical team yang bertugas . Ayah kami bawa pulang ke rumah adik saya Ateh . Kebetulan adik dan adik ipar saya berada di Medan , Indonesia . Esok baru balik . Yang ada kat rumah ateh , mak , Hisham , Efir , Akim , Ali , Zara dan Bibik .

Alhamdulillah ayah semakin baik dan sedang tidur . Allah sahaja yang tahu betapa terkejut dan susahnya hati saya . Dia beritahu selepas makan pil resdung yang ateh bagi , lebih kurang setengah jam darah keluar dari hidung dan mulut . Bersembur-sembur .

Syukur Ya Allah , ayah semakin baik . Saya sayang ayah !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan