klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Ahad, 8 November 2009

benarkah seminar PAS berjaya selesaikan masalah?

"InsyaAllah kita dapat menunjukan satu prestasi yang baik, mengukuhkan parti dan menghadapi cabaran yang akan datang bagi membuat perubahan bersama dengan Pakatan Rakyat.
"Kita konsisten dan teguh dengan Pakatan Rakyat dan kita anggap ini adalah bahtera baru yang kita bina... ia perlu dikukuhkan lagi untuk melayari perjuangan dan membuat perubahan dalam negara kita," - Presiden PAS , YB Datuk Seri Abdul Hadi Awang
Seminar PAS yang berlangsung semalam diharapkan benar-benar memberikan makna dan erti sebenar serta memperbaiki pelbagai persepsi daripada semua pihak . Isu Kerajaan Perpaduan yang dimainkan diharapkan menjadi 'noktah' yang 'benar-benar noktah' . Segala yang berkarat di hati selama ini akan terhakis dan berjaya mengembalikan keyakinan para pendokong PAS dan Pakatan Rakyat .
Segala polemik dan konflik diharap benar-benar berjaya diatasi dan diselesaikan . Demi kebaikan kita bersama . Namun adakah seminar ini benar-benar berjaya menyelesaikan masalah PAS seperti yang diucapkan oleh Presiden PAS ?
Adakah beberapa individu dalam PAS yang sedang berusaha menjahanamkan Kerajaan Pakatan Rakyat dapat dibelenggu dan mampu menghentikan perilaku dan tindakan mereka ? Adakah mampu menghentikan mereka semua ini ?
Selagi mereka ini masih terus diberikan kuasa dan kedudukan . Selagi mereka tidak diambil tindakan secara serius oleh Pimpinan PAS . Seminar PAS yang berlangsung tersebut hanyalah retorik semata-mata .
Sikap prejudis mereka ini akan menjadikan seminar tersebut hanya satu tindakan sia-sia . Watak "telunjuk lurus kelingking berkait" ini wajib dihapuskan . Mereka harus dikeluarkan daripada saf kepimpinan .
Tahniah dan syabas kepada mereka yang terus konsisten atas prinsip perjuangan dan pakatan , mempertahankan prinsip dan persahabatan . Meneruskan agenda perjuangan dan mempertahan serta memperkasakan Pakatan Rakyat .
Semoga seminar ini benar-benar merealitikan harapan rakyat . Memulihkan keyakinan dan menyusun tindakan secara kolektif dalam menghadapi UMNO/BN dan seterusnya merampas kerajaan Persekutuan .

fm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan