klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Ahad, 6 Disember 2009

PARA PEMIMPIN UMNO BUAT APA SAHAJA UNTUK MENANG PRU13

TERMASUK MEMFITNAH KES LIWAT ANWAR IBRAHIM

Dari Kacamata Halik Zaman1
MALAYSIA sudah diserapkan keseluruh kakitangan Kerajaan. Lambang 1Malaysia sudahpun dibuat logo terlekat didada kiri setiap kakitangan Kerajaan. Bila diumumkan oleh Najib Razak, bahawa 1Malaysia bertujuan rakyat didahulukan pencapaian diutamakan, kita pun berfikir, memberi andaian, menjangkakan bahawa 1Malaysia ini merupakan satu lagi project besar besaran Barisan Nasional merupakan 'modal insan' yang membawa keuntungan kepada seluruh rakyat Malaysia. Jauh meleset.
Hingga kehari ini para pemimpin UMNO buat ribut ribut pasal 1Malaysia. Kesana sini menjadi bahan ucapan mereka. Hasilnya masih kabur. Ia tidak lain dari sebuah lagi cogan kata yang baru berjenama UMNO untuk menyatupadukan kefahaman rakyat kepada ikatan perpaduan dalam UMNO itu sendiri. Ia sama seperti UMNO bersama PARTI PERIKATAN dulu dan UMNO bersama BARISAN NASIONAL sekarakang. Tujuannya sama untuk menyatupadukan rakyat Malaysia kedalam Barisan Nasional.
1Malaysia itu cuma merupakan satu pembaharuan semangat bercogankata baru demi Barisan Nasional dan UMNO yang hampir kehilangan kuasa dan kepercayaan pengundi muda dalam PRU 2008. Selain itu apa? Untuk rakyat kenaikan petrol membebankan, yuran sekolah kanak kanak, kos hidup rakyat, cukai permakanan cukai pintu rumah dinaikan. Semua ini membebankan para pengundi yang miskin yang telah memberi mandat kepada Kerajaan UMNO/BN memerintah. Tapi pengundi terus hidup dibebankan.
Untuk berkuasa, para pemimpin UMNO akan buat apa sahaja termasuk terus membujuk PAS menyertai Kerajaan Perpaduan. Kalau Anwar Ibrahim jadi faktor kekuatan Pakatan Rakyat, Anwar akan dihancurkan. Tidak heran kalau kes liwat Anwar itu satu fitnah kerana pengaruh Anwar Ibrahim dalam Pakatan Rakyat dianggap oleh para pemimpin UMNO sebagai luar biasa. Ia boleh menggugat UMNO/BN dari berkuasa dalam PRU13 nanti.Diotak pengundi hari ini sudah terfikir, kalau SPRM, polis, SPR, boleh diatur oleh Kerajaan, kenapa pula tidak boleh diatur hakim untuk Anwar Ibrahim masuk penjara? Pengundi bilang kes liwat itu fitnah, setelah diatur maka hakim pun bilang Anwar bersalah ikut trend Mahathir dulu.
Sebenarnya Anwar Ibrahim bukan lah menjadi faktor utama untuk UMNO dan BN itu lemah. Tapi, sama ada Anwar Ibrahim didalam atau diluar penjara, itu bukan soal pokok yang penting pengundi sendiri sudah bosan dengan tekanan hidup, kerana itu pengundi sendiri yang mahu berubah, sebab UMNO tidak tahu untuk berubah.
Kes liwat Anwar Ibrahim, banyak perkara yang tidak masuk akal. Meragukan. Seorang muda berusia 23 tahun takkan lah diam diam sahaja 'pasang belakang' untuk diliwat? Tidak kah ada usaha lain untuk drama 'tendang menendang' berlaku macam dalam filem Kongfu? Orang tua berusia 61 tahun sekali sahaja ditendang ia akan tersungkur jatuh. Boleh sahaja patah kaki kalau orang muda yang tendang. Tendang dari belakang flying kick lagi kuat dari tendang dari depan. Susah untuk diyakini terlalu banyak aliby dari doctor pun ada aliby.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan