klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Sabtu, 23 Januari 2010

22 Januari 2010 - Saya hadir program " Islam & Democracy Dialogue" anjuran Merdeka Centre

Semalam 22 Januari 2010 , saya menghadiri satu program yang dianjurkan oleh Merdeka Centre , ISTAC dan beberapa agensi . Majlis bermula jam 3.00 petang yang turut dihadiri daripada ramai teman-teman NGO dan parti-parti politik .
Bersama dalam majlis tersebut ialah Cikgu Fauzie ( mampat ) , Ng Chai Heng ( DAP ) , Muzafeq Mohamad ( AMK Terengganu ) , Fariz dato' Musataffa ( mampat ) dan ramai lagi . Termasuk juga daripada UMNO .
Saya ditempatkan dalam kumpulan 3 . Kesemua kumpulan membincangkan beberapa topik . Saya gunakan ruang tersebut untuk meyampaikan idea. Seronok dalam berbincangan isu perkataan "Allah". UMNO cuba pertahankan akan surah "al-ikhlas" .
Kebimbangan golongan kristian menggunakan perkataan tersebut untuk menyeleweng orang-orang islam . Saya sengaja provoke mereka untuk melihat pandangan mereka . Mereka bagai tidak dapat menjawab beberapa kenyataan saya .
Saya kilas dengan menyatakan Dr Yusof Qardawi , Tokoh Maal Hijrah Malaysia dan Presiden Ulama Dunia menyatakan tidak ada kesalahan agama lain menggunakan perkataan tersebut dan Allah adalah untuk semua manusia .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan