klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Sabtu, 22 Mei 2010

" kenapa teruk parti mung fariz ? "

Itu soalan yang menerjah di cuping telinga saya tengahari tadi . Kawan lama yang dah lama tidak berjumpa . Saya menjawab dengan tenang , walaupun dalam keadaan panas terik selesai sahaja demontarsi aman membantah lesen judi sukan .
Saya bertanya ; kenapa ahli Parlimen atau ADUN PKR sahaja yang ramai melompat ? Kenapa ahli PKR yang jadi sasaran untuk melompat ?
Saya bersetuju memang teruk dan teramat teruk . Tetapi kenapa PKR yang menjadi sasaran ?
Yang pasti sebab PARTI INI PARTI DIPIMPIN OLEH ANWAR IBRAHIM ! Yang mungkin ada yang menyebut parti Anwar ! Kerana itulah ianya menjadi sasaran kepada UMNO/BN untuk merosakkan imej dan kredebiliti Anwar Ibrahim . Pandangan saya sekiranya Anwar partinya ialah PAS atau DAP , maka ahli Parlimen dan ADUN PAS dan DAP yang akan menjadi sasaran mereka . Ada berkata , MP/ADUN PAS tak akan macam itu, mereka sudah baiah dan ditarbiyah! Saya setuju , tetapi selagi bernama manusia , pelbagai kemungkinan boleh berlaku. Belum tentu.
Saya yakin UMNO/BN akan guna pelbagai pendekatan termasuk habuan jutaan RM sepertimana berlaku kepada ahli Parlimen / ADUN dari PKR . Mencari ahli Parlimen / ADUN dari PAS atau DAP yang bermasalah sekiranya parti PAS atau DAP adalah parti dipimpin oleh Anwar .
Anwar dilihat memimpin Pakatan Rakyat . Anwar digeruni bakal menjadi Perdana Menteri Malaysia . Parti Anwar ialah PKR ! maka tidak hairan mereka memberikan tumpuan ahli Parlimen / ADUN PKR sebagai sasaran untuk mereka melompat mengikuti Ibrahim Ali .
Mereka sanggup tawarkan jutaan RM , menyelesaikan masalah hutang atau kewangan , termasuk jaminan keduniaan .
Apabila timbul keraguan , rasa kurang senang di kalangan ahli-ahli PR di semua peringkat , maka UMNO/BN telah berjaya . Mereka akan pastikan kita pecah . Menyalahkan satu sama lain . Pakatan menjadi longgar dan mungkin berderai . Anwar akan menjadi bahan persenda dan kemarahan dikalangan penyokong PAS dan DAP . Misi dan Visi UMNO / BN BERJAYA ! Merosakkan dari dalam . Dikalangan kita sendiri . Kita masuk dalam jerat yang telah mereka pasang . Suara-suara sumbang dan sumbing mula kedengaran . Kepimpinan Anwar dari PKR akan dipertikaikan . " Kerana parti kamu lah !"
Kita hilang Perak kerana 2 ekor katak daripada PKR yang melompat . Desas-desus , kabar angin akan lompat lagi daripada PKR di Kedah . Seorang demi seorang ahli Parlimen/ADUN PKR disebut akan melompat . Kenapa dari PKR ? Kenapa tidak daripada PAS atau DAP ? Terutama setiap kali PRK ada yang menjadi KATAK ! Sebab parti ini parti dipimpin oleh Anwar Ibrahim .
Malah saya sendiri di fitnah akan melompat parti ! Usaha menimbulkan keraguan dan ketidak kepercayaan kepada saya . Kepada kami pemfitnah cukuplah... malah saya pernah dihubungi sewaktu PRK Hulu Selangor ... "Fariz ,mahal sekarang ni, tak nak ke? Kau dapat apa ? Anwar bagi kau apa?". Jawapan saya cukup mudah , " SAYA TIDAK AKAN MENINGGALKAN PKR,ANWAR IBRAHIM DAN PERJUANGAN SAYA INI".
Mereka tidak mahu atau mensasarkan PAS dan DAP . Misi mereka ialah PKR . Ada suara menyatakan PAS tidak apa, sebab PAS sokong 'Unity Goverment'. PAS dan DAP mereka hanya perlu mainkan lagu " Negara Islam", "Hukum Hudud". PAS dan DAP akan wujud ketegangan dan akhirnya pecah , seperti sejarah DAP tinggalkan Barisan Alternatif kerana isu negara Islam!
Sasaran mereka adalah Anwar Ibrahim dan PKR . Kerana PKR dilihat berpotensi mengugat UMNO/BN terutama di Parlimen dan DUN di kawasan bandar dan pinggir bandar . Soladiriti Pakatan Rakyat secara kolektif mesti dipecahkan . Hilangkan keyakinan rakyat kepada PKR . PRU akan datang PKR tidak akan menang kerana calon-calon PKR diragui dan tidak diyakini oleh rakyatn. Keraguan akan mula timbul dikalangan PR dalam menentukan kerusi Parlimen dan DUN . Kita akan bergaduh dalam perbincangan pembahagian kerusi . Itu misi dan Visi UMNO/BN ! PR tak akan ke Putrajaya dan Anwar tak akan jadi PM !
Kerusi PKR majoriti di kawasan campuran ( Melayu + Cina + India ) . Potensi di kawasan campuran membolehkan PKR akan mampu mengorak langkah ke Putrajaya bersama PR. Ini yang ditakuti oleh UMNO/BN . Kawasan campuran , UMNO/BN masih gagal menjuarai hati rakyat . PRU yang lalu memperlihatkan PR menang di kawasan campuran . Malah ada yang menang bergaya . Demografi dan populasi menunjukkan terdapat banyak kawasan yang berstatus "campuran". Kemenangan Sibu kepada DAP/PR menambahkan kerisauan UMNO/BN. "Nyawa" mereka di Sabah dan Sarawak.
Bagi UMNO/BN , mereka masih selesa di kawasan majoriti melayu . Saingan mereka adalah PAS . Mereka tidak risau kerana bagi mereka orang melayu masih mampu di'beli'. Mereka ada felda dan kem tentera atau undi pos yang menjadi 'talian hayat' kepada UMNO/BN . Sebab itu banyak parlimen dan DUN yang majoriti Melayu , PR kalah . PRK Hulu Selangor boleh dijadikan panduan .
Karektor , kredibiliti Anwar dan PKR serta penyatuan PR mesti dihancurkan . Mereka hendak melihat kita pecah dan hancur berkecai. Sebab itu sasaran mereka adalah PKR . Mereka tidak perlu mensasarkan 'peluru' mereka kepada PAS dan DAP. Cukup serangan bertalu-talu dan bertubi-tubi kepada PKR .
Justeru kita jangan alpa , jangan kita mudah terpengaruh dengan taktik serta strategi licik mereka. Sekiranya kita terpengaruh dan masuk dalam 'jerat' mereka , UMNO/BN sudah pasti akan bertepuk tangan kerana 'umpan sudah mengena' . Untuk hidup dan lihat berguna oleh UMNO/BN , Ezam dan kawan-kawannya akan berusaha merealitikan harapan dan impian tersebut.
Saya tidak risaukan mereka yang sudah menjadi katak melompat , berpinar mata dengan longgokan wang ringgit dan janji kebendaan . Sehingga sanggup menjual maruah dan harga diri , meninggalkan prinsip , mengkhianati perjuangan . Kerana kita sudah tahu prinsip dan kedudukkan mereka. Serangan mereka sudah diskripkan . Kita bertempur di gelanggang politik terbuka .
Kebimbangan saya ialah mereka yang menjadi pengkhianat dan petualang dari dalam . Menjadi DURI DALAM DAGING , API DALAM SEKAM , GUNTING DALAM LIPATAN , MUSUH DALAM SELIMUT menjadi MUNAFIQ dalam parti. Menghancurkan daripada dalam , meruntuhkan dan memporak porandakan dari dalam . bagi saya itu lebih bahaya . Lebih menakutkan. Seperti 'anai-anai' memakan dari dalam dan akhirnya runtuh sebuah rumah menyembah bumi. 'Iblis' dan 'syaitan' ini tak hancur dengan ayat Qursi!
Saya tidak menafikan sebarang pandangan . Ada yang menyatakan "ini proses pembersihan". Saya setuju. Ada pandangan yang bersifat kasar dan negatif. Ada kebenarannya dan ada kesilapannya . Ada yang menyebut pasal baiah , tarbiyah dan sebagainya . Saya bersetuju dan tidak menolak sebulat-bulatnya . Ada Presiden sebuah parti yang nombor wahid tarbiyahnya pun keluar parti dan menyertai UMNO/BN . Namun apa jua pandangan saya terima .
Jangan mudah kita melatah , jangan kita pecah dan musnah . Kita wajib membina kekuatan bersama . Berfikiran positif dan memahami politik secara luas . Saya setuju 'politik adalah persepsi' . Tetapi bila otak kita telah di haru birukan dengan ujian sebegini , kita jadi sesak dan menyesakkan. Sabar dan tenang .
Semoga Allah memberikan kekuatan .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan