klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Rabu, 29 September 2010

Mahyuddin cakap kenyataan Sir Branson satu nasihat!


Maklumlah kerja yang melambak di ofis untuk persiapan program hujung minggu ini membuatkan lupa untuk makan . saya bersama sahabat sdr Zarim ke Giant , Shah Alam untuk makan . Ubah selera sikit dari pada mengadap muka mamak belakang ofis. Saya dihubungi oleh wartawan TV selangor yang meminta saya mengulas kenyataan Timbalan Perdana Menteri , Tan Sri Muhyidin Yassin yang juga turut menjawab kenyataan Sir Branson yang menyatakan pelabur-pelabur tidak berminat melabur dan menjalankan perniagaan di Malaysia kerana kes Datuk Seri Anwar Ibrahim dan meminta agar kerajaan Malaysia mengambil tindakan menghentikan kes atau isu lapuk dan tidak masuk akal ini sekiranya ingin memulihkan imej dan kepercayaan daripada para pelabur . Muhyiddin menganggap kenyataan serius sebegitu hanya sekadar satu nasihat . Sebelum ini ramai pemimpin UMNO mengkritik kenyataan Sir Branson terhadap kenyataan tersebut. Tapi nada lain yang diulas oleh Muhyiddin . Saya menjelaskan bahawa bersetuju dengan kenyataan Sir Branson . Malah sebelum ini Datuk Seri Anwar juga pernah mengeluarkan kenyataan media pada 18 September yang memetik : " Laporan Bank of America Merill Lynch berkaitan pasaran negara begitu membimbangkan. Menurut laporan tersebut Malaysia kini antara negara yang tidak digemari para pelabur di Asia Pasifik selepas bank tersebut meninjau pandangan pengurus dana. Sungguhpun kerajaan cuba memberi gambaran yang serba indah, hakikatnya Malaysia jatuh dua anak tangga dari kedudukan sebelum ini iaitu di tangga ke 10, dan kini di kedudukan tercorot".
kenyataan Muhyiddin jelas bersifat politik yang bertujuan melunaki kenyataan Branson supaya dapat memberikan sedikit rasa positif terhadap apa yang berlaku yang secara jelas telah mengakibatkan pengucupan ekonomi negara .
Saya tegas menyatakan bahawa Muhyiddin hanya bermain 'wayang' . Dan sudah pasti 'nasihat' tersebut akan dibiarkan sebegitu sahaja kerana Muhyiddin mahupun Najib/Rosmah amat takut terhadap Datuk Seri Anwar dan tidak akan mengambil tindakan secara positif untuk membuang kes yang tak masuk akal ini dan berat sebelah .
Negara akan terus mendapat palitan kemerosoton akibat daripada kerakusan dan ketidakadilan yang dilakukan pemimpin-pemimpin UMNO/BN teruatama Rejim Najib/Rosmah yang takut kehilangan 'takhta' .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan