klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Selasa, 2 November 2010

malam pertama di Batu Sapi

alhamdulillah saya jejakkan kaki di bumi Sandakan. Turut sama tiba bersama ialah YB Saifuddin , YB Sivarasia , Pak Wan Salleh ( Timbalan Pengerusi MPN Kedah ) dan kawan-kawan lain. Sempat juga terserempak dan bertanya khabar dengan kawan-kawan lama yang dah lompat ke UMNO ( geng2 Ezam ) Azwanddin dan Ghani Harun .

Kerana tak cukup kereta kami ambil teksi dan terus ke Hotel Ramai . Bilik yang disewa oleh Haslan dan kawan2 lain. Kerana perut dah lapar , saya ajak Haslan bawakan kami ke tempat makan. Di bawa ke tempat makan yang tak lah jauh sangat dari hotel . Tapi menarik kerana dibawa ke gerai yang terdapat ikan2 yang digoreng seperti ikan sebelah , ikan jenahak dan macam2.

Saya order jenahak.. fuh sedap giler. Sambil2 tu dengar report oleh Haslan perjalanan kempen dan gerakerja di Batu Sapi. Kumpul sedikit maklumat untuk pergerakkan esok.

Selesai makan, Haslan bawa ke Bilik Gerakan Utama. Sedang elok mesyuarat gerakerja baru hendak bermula. YB Fauziah sudah siap di meja mesyuarat . Ramai yang ada antaranya YB Hee , YB Nik Nazmi , YB Senator Pak Mus , Sdr Kamil , Dr Zalihya , Saedy dan kawan2 PKom.

Adakala dengar info agak negeri dari mesyuarat . Menumpu kepada angka . Tumpuan dan fokus gerakerja. Serius dan tegang . Otak saya berputar , mengikut rentak dan befikir apakah gerakerja yang terbaik dalam tempoh beberapa hari sebelum hari pembuangan undi.

Memang agak rasa lain , sewaktu keluar dari airport saya saksikan bendera parti dan poster agak kurang . So saya kena kumpulkan maklumat .

Dalam mesyuarat tersebut , 90% adalah orang2 Semenanjung.. mana jentera local ? fuh,,, x ada.. lantaklah.. saya dah mangli dengan suasana tersebut setiap kali PRK.. esok tumpu gerakerja. Saya bersetuju untuk ke Kg. Air. Mungkin satu pengalaman baru yang saya harus harungi bagi berdepan realiti rakyat di situ.

perjuangan perlu diteruskan !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan