klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Rabu, 2 Februari 2011

Perutusan Selamat Tahun Baru Cina Dr. Wan Azizah Wan Ismail

Di kesempatan ini ingin saya ucapkan Gong Xi Fa Cai dan Xin Nian Kuaile kepada semua rakyat Malaysia yang berbangsa Tionghua. Semoga Tahun Baru Cina di raikan dengan suasana yang mesra dan meriah. Tahun ini adalah tahun arnab, ianya melambangkan sifat-sifat yangpeka,bijaksana, diplomatik lagi berseni.

Justeru, perayaan ini seharusnya disambut dalam suasana yang boleh menjalin perpaduan tulin di antara segenap lapisan masyarakat dan kepelbagaian kaum. Hanya dengan keharmonian sejati maka agenda besar membina sebuah masyarakat bertamadun akan tercapai.

Saya yakin sambutan pada tahun ini adalah dalam suasana yang cukup sederhana. Ekonomi negara yang belum keluar dari kekangan kemelesetan pasti terus menekan rakyat. Apatah lagi kegagalan kerajaan mengawal kenaikan harga barangan akibat dari kenaikan harga petrolium nampaknya terus melonjakkan kos sara hidup.

KEADILAN yang berpegang atas panji Pakatan Rakyat akan terus memperjuangkan hak dan kepedulian kepada rakyat. Buku jingga yang kita galur sebagai tanda aras janji dan iltizam perjuangan, telah kita sebarluaskan agar rakyat melihat jelas program merakyatkan ekonomi
negara.

Tahun ini adalah tahun penentu memandangkan besar kemungkinan pilihanraya umum mungkin diadakan. Inilah masanya rakyat membuat keputusan samada mahu terus dengan kesempitan ekonomi, kekangan berpolitik dan adu domba perkauman atau bersedia membina Malaysia yang maju ke hadapan. Pakatan Rakyat adalah pilihan bagi menjana kehidupan yang mencerminkan sebuah negara yang benar benar merdeka dari segi politik, ekonomi dan sosial.

Gong Xi Fa Chai, Xian Nien How

Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden
Parti Keadilan Rakyat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan