klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Jumaat, 29 Mei 2009

laporan polis terhadap ceramah UMNO di DUN Penanti

KUBANG SEMANG ( 28 Mei ) - AMK telah membuat satu laporan polis bertempat di Balai Polis Kubang Semang , pukul 4.15 petang terhadap tindakan UMNO yang tidak malu muka mengadakan program ceramah pada hari ini bertempat di Dewan Guar Perahu . Program ceramah dengan tajuk 'KENAPA BN TIDAK MENYERTAI PILIHANRAYA INI!!!!?' dengan membariskan beberapa orang penceramahantaranya ialah Sdr. Lokman Nor Adam ( EXCO Pemuda UMNO / Bekas Setiausaha Pemuda Keadilan Pusat ) .
Menurut Sdr. Fariz Musa , Timbalan Ketua AMK Pusat yang juga Pengarah Pilihanraya AMK bahawa Sdr. Syukri A. Hamid , Ketua Penerangan AMK Permatang Pauh telah membuat laporan polis meminta pihak polis bertindak membatalkan program ceramah tersebut kerana UMNO /BN tidak menyertai Pilihanraya Kecil N12 Penanti . Tindakan mengadakan ceramah boleh menyebabkan suasana pilihanraya kecil yang berjalan dengan harmoni dan stabil boleh mengakibatkan suasana yang tidak diingini .
Fariz juga menyatakan bahawa 'gian' UMNO yang tidak menyertai PRK N12 Penanti ini tidak harus dijalankan dalam kawasan DUN Penanti . Sekiranya mereka hendak menjelaskan kenapa tidak menyertai PRKPenanti buatlah di luar daripada DUN penanti atau selepas PRK N12 Penanti . Tindakan UMNO adalah sangat tidak bermoral dan memalukan . Fariz menambah , suasana PRK Penanti cukup tenang tanpa UMNO dan Barisan Nasional . Justeru jangan 'kacau daun' tegas beliau .
Difahamkan program ceramah tersebut telah berjalan selama 3 hari bermula pada 26 Mei di Permatang Pau , 27hb di Kuala Mengkuang ( dalam DUN penanti ) dan 28 Mei di Dewan Guar Perahu ( Dalam DUN Penanti ) .
AMK meminta agar pihak polis bersikap tegas bagi memastikan program tersebut dihentikan dan dibatalkan .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan