klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Jumaat, 12 Jun 2009

Ahmad Said ‘Hangat-hangat Tahi Ayam’

Thursday, 11 June 2009

KUALA TERENGGANU - Apabila berlaku tragedi runtuhnya bumbung Sultan Mizan Zainal Abidin Stadium, Menteri Besar Terengganu, Dato’ Ahmad Said bersemangat dan bersungguh-sungguh untuk mencari punca yang menyebabkan ia runtuh, walaupun baru hanya setahun digunakan.
Dalam sidang media selepas mesyuarat Exco kerajaan Trengganu minggu lalu, Ahmad telah menyatakan kerajaan negeri telah membuat keputusan dalam mesyuarat Exconya, akan melantik satu kumpulan penyiasatan sendiri, professional dari luar negeri.
Tiba-tiba, ternyata Ahmad Said seorang Menteri Besar yang ‘hangat-hangat tahi ayam’ dalam melaksanakan perkara yang telah menjadi keputusan kerajaan negeri itu.“Tidak ada jawatankuasa (penyiasat) bagi pihak negeri, sebagaimana dinasihatkan oleh Timbalan Perdana Menteri, adalah terbaik sekiranya hanya satu jawatankuasa yang menyiasat perkara tersebut,”katanya semalam.
Sedangkan minggu lalu beliau berkata, disamping kerajaan pusat, kerajaan Terengganu perlu ada jawatankuasa penyiasatan sendiri yang mungkin memberikan pandangan yang berbeza dengan jawatankuasa yang ditubuhkan oleh kerajaan pusat.
Ahmad sepatutnya mempertahankan keputusan kerajaan negeri kerana perbelanjaan membina stadium tersebut adalah dari hasil wang royalti minyak bukan dari kerajaan pusat.- buletinonline

FM - Tindakan dan kesungguhan Mad Said untuk mendedahkan kepincangan dan punca runtuhnya Stadium Sultan Mizan Zianal Abidin rupanya bukan sahaja 'hangat-hangat tahi ayam ' sahaja , tapi 'hangat-hangat semua tahi dalam dunia ini' . Difahamkan kerana takut kedudukkan beliau sebagai MB Terengganu tergugat dan tindakan mewujudkan pasukan penyiasatan dari luar negara yang dilantik oleh Kerajaan Negeri Terengganu akan terdedahnya kepincangan , penyelewengan dan punca-punca tragedi tersebut akan terus menjahanamkan UMNgok Terengganu .

Bagi Mad Said , kerja benggong Deris Jusoh and the geng mesti didedahkan . Perang sabil antara Mad Said dan Deris Jusoh sudah terang lagi bersuloh. Rakyat Terengganu dan 1 Malaysia dah tahu . Tindakan Mad Said akur dengan Timbalan Presiden UMNgok membuktikan kegagalan Mad Said mengurustadbirkan Kerajaan Negeri Terengganu . Sehingga keputusan EXCO Kerajaan Negeri pun tidak dihormati oleh 'orang luar'. Sedangkan ini wang rakyat Terengganu . Wang daripada royalti petroleum bukan wang Kerajaan Pusat untuk membina stadium tersebut . Maka menjadi hak Kerajaan Negeri untuk menentukan keputusan , bukan Kerajaan Pusat . Apatah lagi arahan tersebut daripada orang no 2 UMNgok . Bukan Kerajaan Pusat .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan