klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Rabu, 3 Jun 2009

Kejadian bumbung stadium runtuh memalukan negara, kata Shaziman

KUALA TERENGGANU: Kejadian bumbung utama Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak dekat sini, yang runtuh pagi ini amat memalukan negara, kata Menteri Kerja Raya Datuk Shaziman Abu Mansor. Beliau berkata walaupun kejadian itu tidak melibatkan kemalangan jiwa, ia menjejaskan imej negara kerana runtuhan itu membabitkan stadium baru yang belum sampai setahun digunakan. "Walaupun daripada segi membaikpulihnya ditanggung oleh kontraktor dengan memasang bumbung baru, ia memberi gambaran yang tidak baik kepada negara, seolah-olah kontraktor kita tidak berkemampuan untuk melakukan kerja (membina) bangunan sedemikian rupa," katanya selepas meninjau stadium itu bersama Menteri Besar Datuk Ahmad Said hari ini.
FM - Dalam negara malu dengan kejadian Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin runtuh , siapakah yang paling seronok dan gembira ? siapa ye?
Seolah kontraktor kita tidak berkemampuan ? Datuk Shaziman ni ...buat-buat tidak tahu pula . Dah gaharu cendana pula !
Stadium yang menjadi mercu tanda negeri Terengganu yang menjadi 'projek impian terlaksana' seorang mantan MB Terengganu akhirnya runtuh dalam tempoh setahun digunakan . Syukurlah kerana tiada kemalangan jiwa yang berlaku . Bayangkan kalau ikut jadual stadium tersebut , 3 hingga 6 Mei 2009 akan berlangsung Sukan Staf Universiti Malaysia (SUKUM 34 ) . Kalaulah berlaku pada hari-hari tersebut , pasti kita sibuk mengeluarkan mayat-mayat yang tertimbus dalam runtuhan stadium tersebut . Wanauzubillah! Juteru siapa yang terlibat dalam mengeluarkan dan meluluskan CF stadium ini perlu didakwa dengan segera !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan