klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Khamis, 4 Jun 2009

Prestasi Najib: Hanya 45% pengundi puas hati

Hanya 45 peratus pengundi yang berdaftar di Semenanjung Malaysia puas hati dengan prestasi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika negara berdepan dengan krisis kewangan global dan kemelut politik di Perak.
Dalam tinjauan pendapat yang dijalankan oleh firma penyelidikan Merdeka Centre dari 6-15 Mei lalu - membabitkan 1,067 pengundi berdaftar - ia bertanya secara khusus pandangan mereka terhadap prestasi Najib dalam bidang politik, ekonomi dan isu-isu sosial selepas beliau dilantik sebagai perdana menteri keenam. -Malaysiakini
FM - Sebagai bekas guru , saya masih ingat markah 45% adalah C , pen yang saya gunakan untuk ditulis di kad kemajuan murid ialah warna MERAH . Bermakna prestasi tidak memuaskan . Komen saya pada murid tersebut ialah , tingkatkan usaha , banyakkan latihan .
Najib Razak setakat ini masih gagal berdepan menjana ekonomi negara lebih-lebih lagi dalam menghadapi iklim ekonomi global yang menguncup . Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) suku tahun pertama Malaysia menguncup lagi 6.2 peratus selepas pertumbuhan perlahan 0.1 peratus suku terakhir tahun lepas diumumkan oleh Gabenor Bank Negara . Najib Razak dilihat tidak mampu memberangsangkan ekonomi negara. Kesan ini akan dirasai oleh rakyat .
Dalam suasana menghadapi krisis ekonomi , rakyat dibebankan dengan peningkatan 30% kenaikan harga tambang pengangkutan awam termasuk bas sekolah . Memang Najib Razak gagal dan tidak berkemampuan . Selagi dia hidup , altantuya tetap menghantui hidupnya .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan