klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Selasa, 9 Jun 2009

PRK Manek Urai ; Rais Menyalahgunakan Jentera Kerajaan

Tuesday, June 09, 2009

KUALA TERENGGANU – UMNO dan Barisan Naional (BN) dijangka akan terus melakukakan penyelewengan dengan menyalahgunakan jentera kerajaan dalam pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri (PRK) Manek Urai.Belum pun bermula kempen PRK Manek Urai, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr. Rais Yatim telah mengerahkan jentera kementeriannya untuk turun kedalam kawasan pilihanraya terbabit.
Rais telah meminta semua jabatan dibawah kementeriannya untuk membuat kajian sosio ekonomi dan politik di kawasan tersebut untuk diguna pakai oleh jentera BN.''Kementerian akan melihat senario di Manek Urai secara lebih dekat dan keperluan penduduk diperhalusi untuk melengkapkan laporan sosio-ekonomi dan politik di kawasan tersebut.
-buletinonline

FM - Kekalahan demi kekalahan UMNgok disetiap kali PRK menjadi mimpi sial dan mengerikan. Sehinga UMNgok tidak berani dan bacul bertempur di Penanti . Tindakan research atau kajian sosio ekonomi yang dijalankan oleh Rais Yatim ini tidak seharusnya dipandang ringan oleh kita . Memang UMNgok tidak dapat menjalankan kajian ini dengan menggunakan jentera UMNgok yang ada sebab memang bebal dan ngok . Kajian ini saya yakin dibuat secara serius . Sebab itu terpaksa menggunakan semua jabatan kerajaan di bawah Rais Yatim . Hasil dapatan dan statistik yang diperolehi akan digunapakai untuk UMNgok menjalankan gerak kempen dan strategi di Manek Urai .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan