klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Isnin, 30 November 2009

Ayah Alami Darah Keluar dari Mulut Dan Hidung Lagi !

Saya ikuti perkembangan ayah hari ini . Nampak stabil dan semakin baik . Tidak lah membimbangkan hati saya . Ayah pun cakap nak balik ke Terengganu pagi hari ini .

Dalam jam 12.30 tgh malam saya ke uptown kota damansara . Lebih kurang jam 1.30 pagi , Din (adik ipar ) call yang ayah alami sekali lagi darah kluar daripada hidung dan mulut . Darah kluar dengan banyaknya . Ayah , Din bawa ke Tropicana Medical Centre (TMC ) Kota Damansara .
Saya terus bergegas ke TMC . Saya dapati ayah sedang tersandar di katil Emergency Unit TMC. darah masih keluar dari mulut. Jururawat sedang menguruskan beliau .

Kurang lebih 30 minit , darah berhenti . Kami ambil keputusan untuk masukkan ayah di wad. dah 2 kali , bermakna sudah semakin serius . Ayah keletihan dan tidak bermaya . Din uruskan semua urusan untuk masukkan ayah di wad.

Dalam jam 3 pagi , ayah di bawa ke tingkat 5 . Bilik 508 . Jururawat sibuk uruskan ayah . Periksa tekanan darah ( BP ) , drip dan stabilkan keadaan ayah . Jururawat pesan suruh bawa pil darah tinggi ayah pagi nanti . Kami biarkan ayah tidur . Dia sangat lemah . Tak sedar saya Hisham , adik saya dah sampai . Emak dah call adik saya Nazri yang kerja askar di Kem Kota Bharu . Saya ambil keputusan balik ke rumah saya . Standby di rumah , sebab dekat sangat dengan rumah . Sementara ni emak yang jaga , lepas tu diganti dengan Akim ( anak saudara ) . Hanya seorang sahaja yang dibenarkan jaga ayah .

Semoga ayah selamat dan segera sembuh . Amin !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan