klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Jumaat, 13 November 2009

SPRM TIDAK PERLU BUKA KERTAS SIASATAN KES TAJAAN TGNA KE MEKAH

Petang tadi saya dihubungi oleh wartawan Sinar Harian Terengganu meminta saya memberikan komen terhadap tindakan SPRM hendak membuka kertas siasatan terhadap TGNA berkaitan tajaan untuk beliau menunaikanj haji ke Mekah .
Saya secara tegas menyatakan bahawa TGNA tidak bersalah dan beliau secara telus dan jujur mendedahkan sendiri bahawa beliau telah ditaja untuk ke Mekah . Beliau tidak menyembunyikannya sedangkan beliau boleh berbuat sedemikian . Lebih-lebih lagi amalan tersebut bukannya luar biasa .
Sedangkan pemimpin UMNO / BN sudah pasti akan menyembunyikan daripada pengetahuan umum apabila mereka diberikan tajaan yang sudah pasti berunsur rasuah . Ini yang sepatutnya SPRM mengambil tindakan . SPRM seharusnya menyiasat juga setiap kali para Menteri dan pimpinan UMNO/BN bercuti ke luar negara atau mengerjakan umrah dan haji ! Adakalanya mereka turut membawa bersama ahli keluarga . Banyak betul duit mereka ini .
Justeru saya menyatakan sokongan kepada TGNA dan TGNA mempunyai hak sama ada menerima atau menolak tajaan tersebut dan pihak SPRM tidak perlu membuka kertas siasatan terhadap isu tersebut . Ini semua didalangi oleh UMNO / BN yang bertujuan untuk menjatuhkan kredibiliti TGNA .
Sudah pasti dalam UMNO perkara menerima habuan berbentuk tajaan ke luar negara atau ke Mekah adalah amalan mereka dan jangan anggap TGNA pun bersikap sedemikian rupa . Kalau tidak untuk apa TGNA sendiri mendedahkan isu tajaan tersebut .
SPRM kalau melibatkan pimpinan Pakatan Rakyat cepat dan segera bertindak ! Kalau pimpinan UMNO / BN , dengan semut pun boleh kalah !

farizmusa.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan