klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Isnin, 28 Disember 2009

kerana memorandum Qazaf 4 orang ditangkap

Memorandum tuntutan AMK Malaysia mendesak agar perbicaraan Qazaf yang di buat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Saifool benar-benar menakutkan Najib Razak , UMNO dan terutama para konspirator telah mengakibatkan 4 orang pimpinan AMK telah ditangkap oleh pihak Cawangan Khas . Saya difahamkan pihak polis akan terus menangkap ramai lagi pimpinan sekiranya bertindak mengedarkan memorandum tersebut .
Di Selangor Sdr Jonah ( Naib Ketua AMK Malaysia / Ketua AMK Selangor ) bersama Sdr. Azizi ( EXCO AMK Selangor ) ditangkap sewaktu mengedarkan memorandum tersebut di Masjid Negeri selepas solat Jumaat pada 18 Disember 2009.
Di Negeri Sembilan pula pada 25 Disember 2009 , Sdr Rebin ( Ketua AMK Negeri Sembilan ) dan Sdr. Asmar ( AMK Cabang Rasah ) di tangkap selepas selesai solat Jumaat di Masjid Kelana Putra , Jalan Jelebu , Seremban kerana mengedarkan memorandum yang sama .
Saya sewaktu tersebut turut berada di masjid menyaksikan betapa rakus tindakan pihak polis Cawangan Khas yang terus menangkap Sdr. Rebin dan Asmar sebaik sahaja baru mengagihkan memorandum tersebut antara mereka berdua untuk diedarkan pada para jemaah . Merampas memorandum dan menangkap kedua-dua mereka .
Sewaktu saya bertekak dengan anggota SB tersebut saya mempersoalkan kenapa menangkap kedua-dua mereka . Jawapannya ialah " kami menerima arahan!". Saya soal lagi arahan siapa ? Saya terus diminta diam dan jangan menganggu tugas penjawat awam melakukan tugas . Kemudian kedua-dua mereka di bawa ke Balai Polis Rahang , Seremban .
Saya ucapkan penghargaan kepada Setiausaha MPN Negeri Sembilan , Abg Sabarudin dan Sdr. Ibrahim ( Ketua Penerangan MPN Negeri Sembilan ) turut hadir ke Balai Polis Rahang memberikan sokongan . Termasuk kehadiran YB Rashid dan YB Amirudin yang turut datang memberikan sokongan moral kepada OKT , termasuk juga kehadiran Chegu Badrul dan teman-teman AMK .
Saya terpaksa bergerak awal dari balai polis kerana malam tersebut saya berceramah di Bukit Gantang , Perak . Saya dimaklumkan Sdr. Rebin dan Sdr. Asmar dibebaskan pada lewat petang pada hari tersebut dengan ikat jamin polis .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan