klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Isnin, 21 Mac 2011

Selangor, PP sumbang kenderaan 4WD bantu anak Penan ke sekolah

Khalid bersama pimpinan KEADILAN Sarawak dalam usaha membantu anak Penan

Menyedari masalah yang menghimpit anak-anak masyarakat Penan di Sarawak dalam meneruskan pelajaran, dua kerajaan negeri yang diperintah Pakatan Rakyat, menghulurkan sumbangan berharga.

Ia berikutan anak-anak masyarakat Penan berdepan masalah pengangkutan berikutan faktor georgrafi dan kegagalan kerajaan negeri pimpinan Tan Sri Taib Mahmud menyediakan prasarana sewajarnya.

Oleh itu, kerajaan Pulau Pinang dan kerajaan Selangor – dua negeri paling maju di Semenanjung Malaysia menderma kenderaan pacuan empat roda (4WD) Mitshubishi Triton dan sejumlah RM10,000 sebagai dana penyelengaraan.

Ironinya, Sarawak juga antara negeri paling tinggi pelaburannya di Malaysia tetapi masalah pengagihan kekayaan yang tidak menyeluruh dan dibolot kroni Taib, menyebabkan rakyat kekal miskin.

Pada satu majlis di Kuching, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim menyampaikan replika kunci kepada disampaikan kepada Peguam bagi Kumpulan Penyokong Penan (PSG) iaitu Baru Bian dan See Chee How serta beberapa wakil Penan dari Ulu Baram.

“Saya tak sangka Menteri Besar Selangor yang akan buat kerja ini (beri bantuan). Ia sepatutnya dilakukan Ketua Menteri Sarawak (Taib Mahmud),” kata Khalid, sinis.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan