klik utk download Janji Jingga PR

kawan-kawan farizmusa.blogspot.com

Isnin, 21 Mac 2011

Umno "Rasuah" Jawatan Kepada Pemimpin PKR Untuk Keluar Parti

KUALA LUMPUR 21 MAC: Pengumuman keluar parti oleh pemangku Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ibrahim Sidek dipercayai berikutan tawaran jawatan ketua kampung yang pernah dinyatakan beliau sebelum ini.


Perkara itu didedahkan sendiri Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail di perkarangan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, pagi tadi.

Turut berbuat demikian, Naib Ketua Wanita PKR Pahang, Izzah Mazlan dan Setiausaha Wanita PKR, Fadzilah Abd Wahab.

Bercakap kepada pemberita Tv Selangor, Azan menolak dakwaan media yang melaporkan kononnya 300 ahli PKR kawasan itu keluar parti semalam.

Namun katanya, hanya tiga orang sahaja yang terlibat manakala selebihnya adalah golongan remaja yang masih belum diiktiraf daripada menyertai parti itu.

"Sebenarnya Ibrahim Sidek sebelum ni pernah berjumpa dengan kami den menyatakan secara terus-terang menyatakan bahawa ada tawaran untuk jawatan ketua kampung dan sebagainya, saya cuma beri nasihat kepada kawan-kawan yang lain supaya berhati-hati untuk mengelakkan daripada tertipu.

"Yang selebihnya tu bukan ahli kita, kebanyakannya terdiri daripada golongan yang masih lagi tidak layak untuk menyertai parti (remaja)," jelas Azan.

Tambah beliau lagi, ahli-ahli terbabit yang keluar turut mengesahkan bahawa mereka diberi tawaran akibat daripada tindak-tanduk Umno-Barisan Nasional yang terdesak dalam mencari sokongan rakyat.

"300 orang yang dikatakan terbabit akhirnya mengesahkan bahawa BN dan Umno agak terdesak dan benda ni berlaku tak ada apa yang logik kecuali mereka bimbang atas sokongan rakyat yang ada dan juga persiapan kami untuk menghadapi pilihanraya," tambahnya.

Menurut beliau lagi, Umno-Barisan Nasional telah lama merancang untuk menarik keluar mereka menyertai Umno iaitu sebelum pilihanraya Kerdau lagi, dengan memberi tawaran "gula-gula" untuk memperdaya mereka.

Dan mereka merasa perlu untuk melakukan sesuatu termasuk dengan cara menawarkan tawaran-tawaran atau memberi tawaran manfaat supaya ahli-ahli percaya,"

Beliau turut bersimpati dengan pemimpin Umno-BN yang dilihat masih berada di takuk lama lagi apabila masih menggunakan taktik basi yang sudah sinonim dengan rakyat dalam mengubah landskap politik negara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan